Gøy på Arvika Cup

Sist oppdatert 24.06.2015 kl.23.52

25 jenter til Arvika med store forventninger.

Gøy på Arvika Cup
På Niffen - sekunder før avreise

Førstereis
For første gang skulle laget på overnattingscup, og mange var spente på hvem de skulle være på rom sammen med, hvordan maten ville smake og hvor mye godteri de kunne få for de 300 svenske kronene de hadde lov til å ha med seg.

Trenernes fordommer til skamme
Arvika betyr 7'er-spill og store baner. Med kun 5'er-spill i den sportslige bagasjen fra hjemlandet var nok ikke trenernes forhåpninger om hva jentene skulle oppnå ute på banen i det store utlandet de aller høyeste. Men tøffe Nordstrand-jenter gjorde trenernes fordommer til skamme. Etter noen innledende kamper med tap (les: akklimatisering) kom etter hvert seierne på rekke og rad. At begge lagene kom videre til henholdsvis semifinale og finale i B-sluttspillet skyldes ene og alene to jentelag som aldri ga opp og som ga alt de hadde. Moro å se hvordan denne jentegjengen har utviklet seg til virkelig å kunne hamle opp med hvilket som helst lag, inkludert lagene fra klubbene som spiller i Toppserien (uavgjort mot Kolbotn og seier mot LSK).

En intens opplevelse
55 timer på Arvika Cup har vært en ganske så intens opplevelse, for alle som var tilstede under cupen. Fire trenere, fem overnattingsmammaer og de mange foreldrene som tok turen til Arvika, fikk noen flotte dager sammen med jentene, og mange synes det var utrolig moro å få oppleve den gleden jentene utviser ved å være sammen, både på og utenfor banen og på tvers av alder, laginndelinger og bekjentskap fra før. At fotball først og fremst handler om spenning og følelser (og om kilosvis med godteri), har vi vel også fått mange eksempler på.

Jentene har vokst mye i løpet av denne helgen, og det samme har årgangen. Jenter 2005/06 har med årets deltakelse i Arvika Cup lagt et flott grunnlag for en tradisjon for de kommende år, for Arvika er nok kommet for å bli!

Herlig innsats, jenter!

j0506_arvika2015_2