Tap mot Oppsal

Det ble dessverre tøft mot serieleder Oppsal på Hallager´n

Tap mot Oppsal

Nordstrand 2 2-7 Oppsal 4

Vi visste at vi kom til å møte et veldig godt, teknisk lag, men kampen mot Oppsal ble allikevel langt tøffere enn vi håpet på. Gutta virket ikke helt konsentrerte på oppvarmingen, og det tok de dessverre med seg ut til kampstart. Det tok ikke mer enn 2 minutter før Oppsal hadde scoret dagens første mål. Oppsal økte til 0-2, før Nordstrand endelig våknet. Aleksander vant ballen høyt i banen, fikk ballen videre til Marcus som klinket ballen ned i hjørnet fra omtrent 30 meter. En perlescoring av Marcus, og moralen i laget fikk et lite "boost" etter målet. Dessverre tok det ikke mange minuttene før Oppsal fikk straffespark etter en tøff takling, selv om det så ut som taklingen var på ball. Oppsal scorte, og lagene gikk til pause med 1-3.

Mye måtte rettes på, for vi var ikke fornøyde med hva vi hadde prestert i 1.omgangen. Men det tok allikevel ikke mange minuttene før Oppsal økte ledelsen, før de satte inn 1-5 etterhvert. Karl Henrik kom seg etterhvert alene med Oppsals keeper, og satte ballen kontant og sikkert ned i hjørnet. Men reduseringen kom dessverre litt sent, selv om vi prøvde å presse litt høyere mot slutten. Det resulterte i at Oppsal kunne kontre inn to scoringer helt på tampen av kampen, og det endte til slutt 2-7.

Det var liten tvil om at Oppsal var et fantastisk godt lag med gode ballferdigheter, men faktum er at majoriteten av Oppsals mål kommer etter personlige eller kollektive feil i laget vårt. Det må rettes på før sesongens tre siste kamper. For å få til det må vi være mange på trening, og gjennomføre mer seriøse økter enn vi har gjort de siste ukene.
Takk til publikum som møtte opp i hopetall, det var synd at vi på banen ikke klarte å levere som både vi og dere håpet på.

Kampstatistikk:

1-2 Marcus (Aleksander)