Nå er vi gode, dere

Sist oppdatert 22.11.2018 kl.10.10

Vi gjør en flott kamp i 3.divisjon mot tabelltoer Gamle Oslo i Oppsal Arena i kveld. 11-11 til pause, seier 24-17 til slutt.

Nå er vi gode, dere

Gamle Oslo setter opp et forrykende tempo fra start og leder 3-0 før vi får sukk for oss. Men som en av jentene påpeker "det er så bra at vi ikke lar oss stresse men bare jobber på med innsats og godt humør", og vipps står det 3-3. Derfra er det jevnt resten av omgangen og det står 11-11 til pause.

Vi gjør en del gode avtaler i pausen som viser seg å fungere godt. Og nå er det vår tur. Vi går fra å ligge under 12-11 til å lede 12-15 og etter halvspilt 2.omgang står det 13-20 i vår favør. Så våkner hjemmelaget litt igjen og tar innpå med 4 mål til 17-20 før vi setter inn sluttspurten, med en god Ingrid Strømstad i mål med flere viktige redninger, og vinner 17-24.

Herlig lagmoral, herlig steming på benken, godt målvaktsspill, flotte supportere! Tusen takk!

Det ble jevnt med målscorere i dag. Gøril Ekholdt og Kristina Granerød hadde flest med 5 hver, Henriette Moss 4, Synne Myhre 3, Emilie Moen 2, Mia Becker 2, Iselin Eidskrem 1, Amalie Aass Nilsen 1 og Celina Inglingstad 1. Ps. Vi gratulerer Krissa med to "backlobbs", bra gjort!

Da inntar vi 3.plass på tabellen, dog med en og to kamper mer spilt enn laget over og under oss.

Til helgen er det spillefri, neste kamper er søndag 2. desember kl 12.00 (K4 mot Skedsmo) og 13.15 (K3 mot Bækkelaget). Vi kan anbefale to kamper på samme billett og kaffe og noe godt i Storstua!

Heia Nordstrand!