Vellykket fotballcup!

Sist oppdatert 27.03.2019 kl.8.06

Nordstrand Idrettsforening ved jenter 2006 arrangerte i helgen 9-er fotballcup.

Vellykket fotballcup!

Nordstrand Idrettsforening ved jenter 2006 arrangerte i helgen 9-er fotballcup. 12 lag deltok, men innledende runder lørdag og A- og B-sluttspill søndag.

Strålende sol, perfekte baner og 12 motiverte lag dannet rammene for det som ble en svært vellykket fotballcup helgen 23. og 24. mars.

Løftende som ble gitt de påmeldte lagene på forhånd, ble på alle måter innfridd:

Ingen forsinkelser (kampene startes og stoppes over høyttaler)
To omganger i alle kamper (2 x 18 minutter)
Kort pause mellom kampene (kompakt kampoppsett på samme dag)
Alle lag får minst tre kamper. Her leverte vi mer enn forventet – alle lag fikk minst seks kamper fordi antall lag ble 12 og ikke 14
Premier til alle spillere

De praktiste forberedelsene til cupen sto klubben ved Thomas Holm for og selve gjennomføringen ble gjort på dugnad av foreldre til Nordstrand fotball jenter 2006. Junior- og A-laget stilte som dommere henholdsvis lørdag og søndag.

Mellom kampene fylte Storstua seg opp, og det er grunn til å tro at cupen gav en fin omsetning for klubben også.

Det var et godt nivå på alle deltakende lag. A-sluttspillet ble et oppgjør mellom Eik Tønsberg og Korsvoll som endte med 3-1 seier til Korsvoll. Det er spesielt imponerende at Korsvoll-jentene var en 2007 årgang som da slo et år eldre og gode Eik-jenter i finalen.

B-sluttspillet gikk mellom Kongsberg og KFUM. Her vant KFUM 1-0. Nordstrand stilte to lag som leverte gode kamper gjennom helgen, men det var ikke nok til å komme til finalen denne gangen.

Takk til alle som deltok og bidro til at dette ble en strålende turnering på alle måter. Vi fikk løpende positive tilbakemeldinger fra deltakende lag på selve cupen, kvaliteten på banene og gjennomføringen.

Med masse kamptrening i helga, så begynner NIF-jentene å føle seg klare til seriestart. Heia Nordstrand!

Even Lindahl

Trener og årgangsansvarlig NIF Jenter 2006