Årskavalkade 2015

Publisert 31.12.2015 kl.16.50

2015 var året da 2006 fikk sitt eget lag.

Årskavalkade 2015

Første gang som eget lag var på Løvenstad Cup 18.april 2015.
Fantastisk innsats av 06-jentene i dag der flertallet av spillerne hadde sin første kamp

lovenstad

7.mai var det duket for føste seriekamp for lag 1 mot Høybråten/Furuset. Det ble tap, men jentene scoret fire mål i kampen.

forste-kamp-lag-1

11.mai var det klart for første seriekamp for lag 2 på Hundejordet. Heftig regnvær (selv dommeren stilte med paraply) stopper ikke tøffe jenter. Stor innsats og 20-3 i målsjanser mot Gruner. Men det hjelper ikke å eie spillet når stanga eller keeperen var i veien for ballen, resultatet ble dessverre 2-3.

forste-kamp-lag-2

Arvika Cup 2015

arvika-2

Årets store opplevelse var Arvika Cup. Her stilte 05 og 06 med felles lag.

arvika-samle-1

55 timer på Arvika Cup har vært en ganske så intens opplevelse, for alle som har vært tilstede under cupen. Vi trenere har fått noen flotte dager sammen med jentene, og det har vært utrolig moro å få oppleve den gleden jentene utviser ved å være sammen, både på og utenfor banen og på tvers av alder, laginndelinger og bekjentskap fra før. At fotball først og fremst handler om spenning og følelser (og om kilosvis med godteri), har vi vel også fått mange eksempler på.

Jentene har nå virkelig blitt tøffe på banen, og de har vist at de kan hamle opp med hvilket som helst lag (også lagene fra klubbene som spiller i Toppserien). Tror også vi trenere må få lov til å innrømme at ingen av oss var egentlig 100% forberedt på at det var SÅ LANGE baner i Sverige, at det var lov med SÅ HØYT press, at det var en SÅ klar fordel at keeperen SPARKET ballen ut fra egen 16-meter og aller minst var vi vel forberedt på at vi plutselig skulle stå i den situasjonen at vi måtte PEKE på tre jenter som skulle ta STRAFFE for å avgjøre om laget skulle vinne en finale. Det var tøft - men enda tøffere for jentene.

Vi har i alle fall lært veldig mye - og jeg tror alle jentene har vokst littegrann eller ganske mye i løpet av denne helgen. At laget har vokst MYE er jeg derimot 100% sikker på - og også at vi har lagt et flott grunnlag for en tradisjon for de kommende år. Arvika er nok kommet for å bli!
Tusen takk til alle som har bidratt til at denne cupen har blitt en flott opplevelse - for store og for små.

arvika-samle-2

Høstsesongen

Skolestart og full innsats både på trening og på banen igjen.

kamper-2015

5. september stilte jentene på NIF sin jentedag på Hallager, litt regnfylt, men gøy.

jentedag

Endelig på Enya sin bursdag skjedde det! Årets første seier! Både lagvenninner og motstandere deltok i feiringen med sang og kake.

forste-seier

Kampreferat Lyn-Nordstrand 3-6

Spillere: Enya, Victoria, Marte, Ingrid, Astrid, Erika, Josefine, Solveig
Støtteapparat: Even (trener/lagleder), Åge (trener/laglege), Rune (trener/dommer)
Bane: Hundejordet
Værforhold: Opphold, lettskyet, rundt 18 grader
Resultat: 3 - 6 (første seier i serien for Nordstrand 1, 2006)
Målscorere: Enya (1), Ingrid (1), Solveig (1), Victoria (3)
Keepere: Victoria (1. omgang), Ingrid (2. omgang)
Publikum: rundt 20, de fleste barn stilte med begge foreldre. En stilte med puddel.
--
Hvordan kan et lag plutselig prestere minst 50 % bedre enn alle andre kamper de har spilt sammen? Kan det skyldes at nesten alle foreldrene stilte opp og heiet oss gjennom kampen? Kan det være fordi moren til Enya fristet med kake etter kampen i anledning Enyas bursdag? Kan det skyldes at treneren før kampen sa at det viktigste vi gjør alltid er å gjøre vårt beste? Kan det skyldes den etablerte taktikken med bytte av keeper mellom omgangene slik at det kommer en frisk utespiller inn i andre omgang som kan gi ekstra gass? Eller har jentene rett og slett bare blitt bedre gjennom kamp- og cup-trening ila sesongen? Eller handler dette rett og slett om gel. Ja, gel. Energigelen som vår laglege alltid tilbyr i pausen. Spørsmålene er mange, og lagleder og støtteapparat trenger åpenbart mer tid på å analysere dette, men det er ingen tvil om at det ble spilt fotball på et nivå jeg ikke har sett tidligere fra jentene. Vi ser frem til flere morsomme kamper og treninger med laget!

Flott innsats under SKI Cup 19. september.

1ski-cup

24. september - Hundejordet
Siste seriekamp for sesongen.
Seier 6-2 mot Høybråten.

1siste-kamp

Frigg Høst-cup på Frogner stadion ble en super dag med flotte jenter. Engasjerte foreldre og stor stemning.

frigg-3

Siste trening før juleferien ble avsluttet med gløgg og pepperkaker.

siste-trening

Søndag 29. november var det klart for siste kraftinnsats på fotballbanen før juleferie. Nordstrand jenter 2006 stilte med hele tre lag i Kolbotn Cup i Vallhall. Det ble en meget tøff dag, men jentene beholdt humøret og kommer sterkere tilbake neste år.

1valhall

Sesongen ble avsluttet med juleverksted på Hallager.

juleverksted-montasje

Vi ønsker alle et riktig godt nytt år!

Og gleder oss til neste sesong.