Nordby IL Vårcupen 2016 lørdag 30.april

Sist oppdatert 26.04.2016 kl.11.46

Nordby IL Vårcupen 2016 lørdag 30.april
Bildet er fra Lambertseter Cup nå i helgen

NIF-Gutter 2005 stiller med 6 lag på Nordby Vårcup 2016 som spilles på kunstgressbanen og gressbanen til Nordby IL, på toppen av Askehaugbakkene. Adressen hit er: Sportsveien 21, Vinterbro

Parkering er skiltet og er på grusbane eller ved Nordby skole som har adresse: Tomterstien 33. Parkeringen koster kr. 50,-. Spilletid er 1x25 min for våre gutter som spiller 3 eller 4 kamper hver.

VIKTIG at deres barn møter opp minimum 30 minutter før første kamp på banen det spilles på.

Viktig: Alle fravær fra nå varsles direkte til trener pr. telefon i god tid.

Møt alltid opp i hvit drakt, MEN gi blå reserve drakt til trener ved oppmøte.Få i barna energirik/næringsrik mat og smør gjerne med niste/frukt. Husk leggskinn, kunstgress sko, drikkeflaske, klær etter vær, osv…..

Serielag/Nordby cup

Real Klemetsrud
Nordby Palace

TURNERINGSREGLER FOR NORDBY VÅRCUP 2016

1.    Turneringen gjennomføres i henhold til Norges Fotballforbunds og Oslo Fotballkrets retningslinjer for kamper og turneringer for spill på små baner for utøvere 7-12 år.
Alle deltagere blir premiert likt.

2.    Alle lag må registrere sin ankomst i sekretariatet senest 30 min før første kamp.
Sekretariatet er på fremsiden av Klubbhuset.
Spillelister leveres ved premieutdeling etter siste kamp.
Premieutdeling skjer ved sekretariatet fortløpende etter siste spilte kamp.

3.    Det tas forbehold om endringer i programmet ved svært ugunstige værforhold.

SPILLEREGLER

1.    Laget møter ved angjeldende bane senest 5 minutter før kampstart.

2.    Fair Play-hilsen gjennomføres i alle kamper etter kampslutt. Lagene stiller opp på to rekker mot hverandre og foretar korrekt håndhilsen med hyggelig tone. Dette gjøres midt på banen med dommer i midten.

3.    Hvert 5er-lag består av 4 utespillere pluss målvakt (6-10 år). Hvert 7er-lag består av 6 utespillere pluss målvakt (11-12 år). Spillerne kan fortløpende bytte ut/inn ved sin lagledelse uten å varsle dommer. Byttet skjer ved sidelinjen på midte del av banen. Ny spiller skal ikke gå inn på banen før spiller som skal byttes ut er ute av banen.

4.    Spilletiden pr. kamp er satt til 1 x 25 min., for 5’er fotball
Spilletiden pr. kamp er satt til 1 x 25 min., for 7’er fotball
Start og stopp av kampene skjer ved signal fra speaker, eller på signal fra banens dommer.

5.    Det laget som står først i spilleoppsettet har avspark. Dette laget beholder også "sine" drakter ved draktlikhet. Bortelaget er ansvarlig for å skaffe og benytte annen draktfarge/overtrekksvester. Det er påbudt med leggskinn i alle årsklasser.

6.    For områder som ikke er omtalt i dette reglementet gjelder NFFs lover og regler.

7.    Avstand fra mål skal være 6 meter når det dømmes straffespark. Avstand til mur skal være 5 meter når det dømmes frispark.

8.    Ved utspill fra mål kan målvakt sette spillet i gang ved å sparke eller kaste ballen fra enhver plassering innenfor sitt målområde. Det er ikke lov å kaste eller sparke ballen over midten ved målspark, eller når målvakt skal frigjøre ballen etter redning. Hvis dette skjer skal det dømmes et indirekte frispark til motparten fra der ballen passerer midtstreken.

9.    Pressfri sone
•    Ved igangsetting fra målvakt (etter tildelt målspark), skal forsvarende lag trekke seg bak presslinjen.
•    Det forsvarende laget kan først bevege seg over presslinjen når en motspiller har mottatt ballen fra målvakten.
•    Brudd på regelen fører til ny igangsetting.
•    Ballførende lag må ikke vente på at motstanderen skal trekke seg tilbake, men har muligheten til å starte spillet umiddelbart, dersom de ønsker dette. Men ballen er ikke i spill før den har forlatt straffesparkfeltet.

10.    Tilbakespill til keeper. Spilles ballen med vilje, med foten, tilbake til egen målvakt, og denne tar ballen med hendene, skal/kan det påpekes av dommer at dette ikke er lovlig. Deretter skal dommeren la målvakt spille ut på vanlig måte. Ved gjentagelse kan dommer tildele motstanderen indirekte frispark på midtlinjen.

11.    Ekstra spiller. Når differansen i en kamp blir fire mål, kan det laget som ligger under sette inn en ekstra utespiller. Dersom differansen reduseres til tre mål, går man tilbake til like mange spillere på begge lag. Det kan ikke settes inn mer enn én ekstra spiller, selv om det ledende laget øker ledelsen til mer enn fire mål.