Velkommen til lagsiden for jenter 2010

Vellykket gjennomføring av Loppetassen cup for J2010

Publisert 28.03.2017 kl.12.44

Forrige helg (25. og 26. mars) var det siste runde av Loppetassen cup, og jentene på Nordstrand IF har spilt i alt 56 kamper over tre helger.

Vellykket gjennomføring av Loppetassen cup for J2010

Jentene på Nordstrand J2010 har altså spilt 56 kamper på 15 minutter hver; dermed har de vært i aksjon i til sammen 14 timer. Det er imponerende av jentene som startet å spille håndball for første gang i fjor høst. Kampene er spilt i Nordbyhallen, Østre Greverud idrettshall, Skedsmohallen, Nye Apalløkka og i Njårdhallen – altså en god geografisk spredning.

Loppetassen er en cup som er ment å skape en tidlig interesse for idrett og spesielt håndball, for utøvere, søsken, foresatte og øvrig familie. Dette er en cup hvor vi ikke teller mål og som er ment for glade Loppetassen-unger.

Denne gleden har vi som foreldre og støtte-team sett fra morgen til sen ettermiddag. Ungene har spilt håndball og vi har sett solid progresjon og mye ballglede. Ungene har også kost seg i hallen og lekt og fått nye venner, både fra klubben og andre klubber, mellom kampene.

Cupen spilles med fire spillere på banen inkludert målvakt, og i hver runde spiller alle fire kamper på 15 minutter. Kampene spilles i løpet av en for- eller ettermiddag.

Her ser du mange fine bilder fra de tre helgene jentene spilte cup.