Scoringer og taklinger - konserttårer og guttestreker

Sist oppdatert 03.07.2016 kl.14.31

Slik var Fredrikstad Cup for 2006-jentene.

Scoringer og taklinger - konserttårer og guttestreker

De kaller det selv «Norges største håndballfest» - og har definitivt dekning for det. 10 500 spillere fra 706 lag. 2021 kamper.

Fredrikstad Cup var en helg verken spillere, overnattingsmammaer eller trenerpappaer kommer til å glemme med det første.

Fredag kveld fordelte jentene madrassene sine rundt i gymsalen på Gudeberg skole. Overnattingsmammaene lå i den ene enden, trenerne i den ene andre. Kenneth og Jon Arne lå kjærlig på samme madrass. <3

Tross noen urolige sovehjerter våknet spillerne uthvilt lørdag morgen, til herlige kamper i delvis sol på kunstgresset. Den første kampen til hvert lag var litt vrien, siden underlaget ba på nye utfordringer. Utover dagen satt spillet bedre, og alle lagene leverte kanonkamper.

Stemningen var strålende, men da vi kom tilbake til gymsalen ble jentene brått sine. Skikkelig forbanna! Et av guttelagene hadde nemlig tappet ut luft fra alle madressene.

- Det er så dårlig gjort altså!

Noen mistenkte NIF-gutter var i garderoben like ved, og en av dem gikk faktisk frivillig inn i gymsalen og sto skolerett for våre anklagende spillere. Vi hadde både advokater og en toll-etterforsker blant oss, men droppet de videre forfølgelsene.

For jentene skulle på konsert! De rev av seg svett håndballtøy, og tok på finstasen. Sammen med 8000 andre danset og sang de til Sandra Lyng, Katastrofe, Markus og Martinus - og mange andre. Rapportene fra konsertområdet forteller om hyling og tårer. Av glede, selvfølgelig.

Samtidig hadde trenerne taktikkmøte. Det er viktig å finpusse på detaljene når kampene er så jevne ...

Søndagsmorgenen var det mange trøtte jenter, og spesielt hardt var det for dem som ble vekket halv sju for kamper klokka åtte. Da dagens runde med kamper var over, ble det medaljer, is og rosinen i vaffelpølsa: Tivoli.

Takk til alle for en superhelg.

Amalie: Den ballen skal inn - uansett.

Aurora kaster seg inn i feltet.

Kortspill med lagets kule maskott, Johannes - lillebroren til Aurora.

Håndball er en kontaktsport, og det blir noen smeller. Men det gikk bra med tøffe Kaja, som spilte for fullt dagen etter.

Ulla dunker den inn fra venstrekanten.

Elvira måtte ty til solbriller i den lave kveldssola.