NIF vant eliteseriethriller - og vi vant 10 000 kroner

Publisert 30.03.2016 kl.23.06

Damene best på banen - jentene våre best på tribunen.

NIF vant eliteseriethriller - og vi vant 10 000 kroner

Du må grave ekstra dypt, når du stadig kommer ett bak og til og med utlikner, men så er du plutselig under med to igjen. De kampene er blytunge, og har liksom ingen ende.

For å vinne de kampene, hvor det er en del ting som ikke sitter som det skal, må du virkelig ville vinne. Nordstrand ville virkelig vinne onsdag kveld. Dermed klarte damene å etter hvert kneble Halden, og det endte med en 19-18-seier.

Og så - liker i hvert fall vi å tro - er det lettere å hente fram de ekstra kreftene når du har publikum i ryggen. Og for en tribune NIF-damene hadde i Bjørnholthallen.

Klubben lokket med 10 000 kroner til det laget som skapte best stemning, og det var flere som stilte både godt forberedt og med en stor gjeng. Men så er det dette med vinnervilje da.

Ingen slo jentene våre på viljen. Hvis du da sper på med kreativitet, hopping og dansing - ja, da var det vel egentlig aldri noen tvil?

Derfor ble J2006 kåret til kveldens beste supportergjeng!

Og nå lever fortsatt håpet om eliteserien også neste sesong, to kamper før slutt. Nordstrand er på kvalikplass, og som tabellen viser er det skremmende trangt i bunnen.

Men nå har jentene fått selvtillit, og jeg kan ikke forestille meg annet enn at de går for annet enn seier i de to neste kampene også - Kristiansand (hjemme neste onsdag) og Molde (borte en uke seinere).

«Vi rykker aldri ned, vi rykker aldri ned,» sang jentene fra tribuneplass - skulle tro de hadde foreldre i Klanen ...

Selvfølgelig rykker ikke Nordstrand ned, og dermed slenger vi med et sitat vår egen Tom Fokstuen ga til Nordstrands Blad, da det ble kjent at han overtar som klubbens elitetrener neste sesong:

- Blir vi oppe er målet sluttspillet, da skal vi ikke nøye oss med å unngå nedrykk.

Nok sagt.

Takk for festen, jenter - både dere som var på banen og dere på tribunen!