Dobbelt Nordstrand i Flyball 2017

Publisert 14.01.2017 kl.21.24

Nordstrand J03 tok både første og andreplassen etter en ren Nordstrandfinale i Flyball cup 2017!

Dobbelt Nordstrand i Flyball 2017
Hoppende glade jenter på Nordstrand 2 etter seieren i Flyball cup

Det var 4 spente lag fra NIF J03 som dro til Aurskog Høland for å delta i Flyball for første gang. Blandt 24 påmeldte lag i 2003 klassen var lag som Nit/Hak, Bækkelaget, Ullern, Fjellhammer, Fet med flere. Etter et bra grunnspill gikk alle 4 lagene våre gikk videre til sluttspillet. Nordstrand 3 røk i 1/8-finalen mot Nit/Hak mens de tre andre gikk videre til 1/4-finalene. Der  møttes dessverre NIF 4 og NIF 1 hverandre og NIF 4 stakk av med semifinaleplassen. I semifinalene gjorde NIF 4 kort prosess med Nit/Hak mens NIF 2 slo Bækkelaget etter omspill. Det var dermed duket for en ren Nordstrand finale og vi var sikret at det beste laget ville vinne uavhengig av resultatet.
Finalen ble veldig spennende og måtte gå til omspill hvor Nordstrand 2 gikk av med seieren mellom to jevne lag. Gull og sølv, første og andre eller dobbelt Nordstrand om man vil der altså.

Vi gratulerer alle jentene som reiste til Hemnes med fantastisk innsats!

Glade jenter på NIF 2 etter seieren. f.v. Julie, Caroline, Victoria, Maria og Christine

Finalelagene kompletert med spillere fra NIF 1 og 3 jubler etter en morsom cup