Nordstrand galoppen forsetter å levere

Sist oppdatert 02.10.2018 kl.12.57

Sarpsborg på et mageplask med 24-34 mot Nordstrand i Sarpsborghallen søndag.

Nordstrand galoppen forsetter å levere
Chris Andre Beilegaard Inglingstad satte hele 22 baller i mål i kampen mot Sarpsborg

Den nye Nordstrand galoppen forsetter å levere.

Sarpsborg landet med et mageplask med 24-34 mot Nordstrand i Sarpsborghallen søndag.

Etter serieåpningen i Nord har spillergruppa hatt spillermøte hvor det ble enighet om blant annet å øke kvaliteten på treningene. Dette ser ut til å ha gitt resultater når vi klarer å levere slik kamper som vi gjør i dag.

Igjen viste Nordstrand at bredden i troppen er bra. Ekstra gøy er det at Herman fra 2002 og Martin fra 2001 kullet har tatt steg for steg så langt, og det blir godt å ha med seg når det er mange kamper og tøffe motstandere som står igjen i denne sesongen.

Kampen:

Sarpsborg fikk problemer med tempo i kampen og Nordstrand viste at det som ble levert i kampen mot Toten i siste hjemmekamp ikke var noe blaff.

Vi går i garderoben med 12 – 17 takket være et godt forsvar mot temposterke Sarpsborgspillere i første omg. Etter hvilen forsetter vi der vi slapp og kunne kontrollere kampen til fløyta gikk.

Vi noterer oss for hele 34 fulltreffere, hvorav 10 kom i ankomst og 10 kom i kontringer.

Kampens store spiller ble Chris med hele 22 kasser i denne kampen (hvor en kasse var fra 7 meter) men han hadde ikke klart dette uten det kollektive spillet som hele laget leverte i dag. Vi må også trekke frem Jomar (lagets kaptein) som styrer mye av kampen begge veier i dag og står frem å viser veien for resten av laget.

Det er også vel å merke seg at laget stilte uten disse i denne kampen: Fiff som er på jobb, Jakobsen som er ute med sykdom, Erik Holm ute med skade og Ørjan som er på reise i utlandet.

Onsdag den 03.10 kommer Haslum på besøk i Nordstrand Arena.

Håper å kunne se mange av dere da. Kampstart kl: 20:00