Sesongavslutning 2016

Publisert 26.10.2016 kl.21.57

Avsluttet sesongen med Cageball i Nydalen.

Sesongavslutning 2016
Det har vært en lang fotballsesong for jentene våre og sesongen ble avsluttet med cageball i Nydalen med stor stemning og stort konkurranseinstinkt. Etter vel gjennomførte kamper i cageball ble det pizza, medalje- og diplomoverrekkelser - samt utdeling av 2 ekstra priser som gikk til Filippa for mest oppmøte på treninger (kun vært borte fra en trening i hele sesongen) og til Maria L.B. for beste utvikling som spiller.

10bilde-2

Sesongen 2016 for 1. divisjonslaget

Vårt 1. divisjonslag har spilt både seriekamper og cupkamper i OBOS Cup, samt også spilt noen 2.divisjonskamper for NIFs J2001/2002-lag. I tillegg har jentene vært med i Norway Cup. Det har med andre ord vært et hektisk kampprogram.
Vårsesongen i seriespillet var preget av at vi tapte jevne kamper. Etter ferien bestemte vi oss for å snu denne trende – noe vi også gjorde. Et av høydepunktene var da vi tok revansj på Lyn ved å slå dem 3-2 på hjemmebane. Vi har scoret mange mål (21) i løpet av sesongen og det er kun 2 kamper der vi ikke har fått ballen inn i nettmaskene. Da sesongen var over så viste tabellen at vi kom på 6. plass med 16 poeng. Mao. tredje nederst på tabellen. Vi hadde en forventning om at vi skulle ligge rundt midten av tabellen, men slik gikk det ikke.
I OBOS Cup (Oslomesterskapet) var høydepunktet da vi slo KFUM og gikk videre til kvartfinalen der vi dessverre tapte for Lambertseter.
Høydepunktet for seriespill i 2. divisjonen J2001/2002 var da jentene våre slo selveste Kolbotn. Kolbotn-spillerne ble rundspilt og Kolbotns trenere uttalte etterpå at jentene våre var mye raskere enn deres så de ble løpende etter hele tiden.

Sesongen 2016 for 2. divisjonslaget

Vårt 2. divisjonslag møtte tøff motstand i serien. De fleste av motstanderlagene hadde spillere som hadde spilt fotball i 3-4 år, mens laget vårt hadde spillere som i gjennomsnitt hadde spilt i kun 1,5 år. Alt i alt scoret vi 35 mål og det var kun 4 av 18 kamper der vi ikke fikk målkjenning. Som i 1.divisjonen så var laget preget av at vi tapte jevne kamper. Høydepunktet for 2. disisjonslaget var da vi knuste Kolbotn 3-1 i juni. Dette var en kamp da jentene virkelig sto fram og ”blødde for drakta”. Kolbotn skjønte egentlig ikke hva som skjedde da vi gikk offensivt ut og rundtspilte dem. De våknet
etter hvert, men da var det for sent.
Plasseringen på tabellen ble nest sist med 13 poeng. Vi hadde kanskje forventet en bedre plassering, men med et så ungt lag så har vi fått med oss mye erfaring til neste års seriespill.