Norway Cup 2016

Publisert 04.08.2016 kl.21.14

Flott innsats av jentene.

Norway Cup 2016

Da er Norway Cup 2016 historie. Vi håper at både jentene og publikum har hatt gode opplevelser i løpet av uken. Som kjent så valgte vi å ta ut to jevne lag til cupen. Det tror vi at vi lyktes med etter resultatene i gruppespillet å dømme. Begge lag kom på tredjeplass med 3 poeng i hver sin pulje i gruppespillet.

Lag 1 med lagleder Lars hadde en fantastisk start på turneringen med en 5-0 seier i første kamp. Humøret var på topp da de gikk inn i andre kamp mot et meget sterkt lag som hadde vunnet 10-0 dagen før. Vi visste at dette ble tøft - og det ble det. Kampen endte med 5-0 til motstanderne. Spenningen var derfor stor da vi gikk til tredje kamp. Her måtte vi spille opp mot vårt beste for å komme til A-sluttspillet, men vi kunne klare oss med uavgjort. Dette ble en kamp som ikke var egnet for folk med dårlig hjerte. Vi holdt uavgjort til det sto igjen ca 10 minutter og da fikk vi et mål i mot. Men vi ga ikke opp. Vi trykket og trykket uten å komme helt igjennom. Da det gjensto et minutt så dundrer Bagley til med en knallskudd helt nede ved stolperota. Alle så ballen i mål, men det ble stolpe og ut og dermed B-sluttspill.

lag-1-bilde-1

Om siste kamp i innledende runder var spennende så var ikke 1/8-delsfinalen mot skotske Motherwell noe bedre. Uten innbyttere kjempet jentene våre i en tøff kamp hvor jentene hos motstanderen tydeligvis var vant med å slå lange baller og bruke kroppen mye. Dette var det vi kaller en "knokkelkamp". Etter full tid så sto det uavgjort og det ble ekstraomganger. Pulsen var høy både på og utenfor banen. Dessverre så gikk første målet til skottene og vips så var vi ute av Norway Cup. Men for en kamp. Alle på laget leverte det ytterste man kunne forvente av dem. Flott levert jenter.

lag-1-bagley

Lag2 med lagleder Sigbjørn hadde en tung start på turneringen. Riktig nok møtte vi et godt lag, men jentene våknet ikke før i 2. omgang som gikk mye bedre enn første. Det ble 8-1 i tap. Neste kamp var mer jevnspilt, men endte også med tap: 2-1. Men vi hadde stigning i spillet og var godt forberedt til tredje kamp der vi dominerte spillet og vant fortjent 6-2 og gikk dermed til 1/8-delfinal i B-sluttspillet. I 1/8-delsfinalen så leverte jentene nok en gang en god kamp og kunne gå fornøyd av banen med en seier på 5-0 og styrket selvtillit.

nc-bilde-1

Da sto 1/4-finalen for tur. Under hele turneringen har vi hatt flotte baneforhold og fint vær. Det som møtte oss på Valle Hovin torsdag morgen var en gjørmete og tung bane. Det ble nok kanskje også vår bane. Her ble det tap 2-1 og vips så var også Lag 2 ute fra Norway Cup. Hver av jentene gjorde en flott innsats i turneringen og kan være stolte av det de presterte.

nc-bilde-4

Tirsdag kveld var vi invitert på grillfest hos Neah. Jentene stilte som vanlig med godt humør og stemningen var god - som alltid. Åse og Julian hadde fyrt opp grillene og pølser og hamburgere ble konsumert sammen med iskald drikke. Takk til vertskapet for en hyggelig kveld.

nc-bilde-2

Vi takker også foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkler for oppmøte på kampene. Jentene synes det er gøy å ha dere med både til å juble og heie på laget, og trøste når det er nødvendig.

Og ikke minst takk til trenerne som bruker så mye av fritida på jentene!