CUPHELG FOR J2003/2004

Sist oppdatert 14.10.2015 kl.9.44

Det var knyttet stor spenning til helgen 10. og 11. oktober. Da skulle tre av lagene våre spille cup og det var første gang at vi hadde så mange jenter i spill på en gang.

CUPHELG FOR J2003/2004

SKEID CUP J2003
Jenter 2003 stilte to lag til 9erfotball i Skeid Cup. Dette var første gang jentene skulle prøve seg i ungdomsfotballen med offsideregel og det hele.

Nordstrand Fighters ledet av Lars, hadde tre tøff innledende kamper hvor det ble to tap og en uavgjort. I pulje C i sluttspillet ble det uavgjort i første kamp, men laget hadde den flaksen som må til og vant kampen på myntkast. Litt surt for det andre laget, men slik er reglene. I andre kamp i sluttspillet ble det tap, men dagen endte godt med seier i siste kamp. Flott innsats av jentene og mye god læring.

5skeid

Det var knyttet stor spenning til Nordstrand Powergirls. Laget ble ledet av Sigbjørn og besto av en blanding av erfarne spillere og spillere som kun hadde trent i en og en halv måned. Hvordan ville dette gå? Ville vi bli gruset fra første kamp mot langt mer erfarne lag? Med stort pågangsmot og stor arbeidsinnsats klarte laget seg bra i innledende kamper. Riktignok ble det først to små tap, men så slo de til og vant den siste kampen. I sluttspillet gikk laget på en smell i første kamp og tapte knepent i andre kamp. Fantastisk innsats og mange gode spillere å bygge videre på.

Nordstrand Cup J2004
10 spillere var påmeldt til årets Nordstrand Cup for J2004. Så nær som tre spillere så var alle for nybegynnere å regne. Ikke hadde de trent mer en enn måneds tid, ikke hadde de spilt kamp tidligere og ikke hadde de spilt cup før.

Vi startet oppvarmingen med å lære oss å ta avspark og innkast. Resultatmessig så ble det ikke så bra, men innsatsen var god og da har vi noe å bygge videre på. Vi møtte lag som hadde spilt sammen i 3-4 år, men vi sto på uten respekt for dette. Helt på slutten av siste kamp kom det etterlengtede målet. Takk til -04 jentene for en flott innsats.

premie

Til slutt vil vi takke alle foreldre som stilt opp og støttet spillerne både på Skeid Cup og Nordstrand Cup.

Lagledelsen og trenerteamet