NIF Alpin inviterer til barmarkstrening!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Etter en lang sommer er endelig alpintreningen snart i gang igjen og vi starer med fellestrening for alle barn mandag 22. august kl 18:00 på Hallagerbanen

NIF Alpin inviterer til barmarkstrening!
Noen har allerede fått med seg at vi rett før sommeren inngikk en avtale med IRS om at løpere 12 år og eldre skifter klubb og at NIF Alpin fokuserer på å utvikle løpere frem til og med 11-årsklassen. Dette vil gi anledning til å fokusere alle klubbens ressurser inn mot der vi gjennom historien har vist oss å være best – utvikle flinke unge løpere i et godt miljø.

Vi har derfor justert litt på oppleggene som ble presentert på foreldremøtet tidligere i år og mener nå at vi har et meget bra opplegg som skal passe for alle. For de som ønsker å delta på alle aktiviteter skal dette gi nok trening selv for dem med høye ambisjoner og det er selvfølgelig mulig å velge bort aktiviteter for dem som ønsker å trene litt mindre.

Gruppeinndeling

Som følge av avtalen med IRS kommer vi i år til å ha to grupper for aktive løpere. Vi har valgt å kalle disse for Racing og Racing JR som signaliserer at dette er våre satsningsgrupper, men som alltid er klubben opptatt av at det skal være rom for bredde og selv om navnene er ambisiøse er alle velkomne. Racing vil i år være for barn født i 2001-2002 mens Racing JR er for barn født 2003-2005. Avhengig av påmelding og kapasitet vil vi vurdere hospiteringsordninger for yngre løpere som ønsker å trene med Racing. (For dem som mottok informasjon om barmarkssamlingen 20-21 august beklager vi at gruppeinndelingen som ble opplyst i denne var feil og dersom noen født i 2003 har meldt seg på denne samlingen så får de selvfølgelig være med)

Treningstider

Den vedlagte planen er nå utarbeidet i detalj for perioden frem til jul, men den angir også grovt hvordan vi vil trene etter jul. Vinterdelen av planen vil bli ferdigstilt når terminlister og fordelingsmøter er klare i løpet av høsten. Vi jobber også med å utarbeide periodeplaner som i større grad vil informere om hva treningene vil inneholde og eventuelle avvik i tid og rom fra faste rutiner. De faste rutinene for høsten er som følger:

Racing:

Mandager 18:00-19:30 utetrening Hallagerbanen

Onsdager 18:30-20:00 innetrening Ljan skole

Racing JR

Mandager 18:00-19:00 utetrening Skredderjordet

Onsdager 17:30-18:30 innetrening Ljan skole

De samme dagene vil også bli treningsdagene når vi kommer i gang med ski, men Racing vil i tillegg trene på torsdager.
Se forøvrig justert årsplan.

Påmelding og Priser

Påmelding til de forskjellige gruppene blir om kort tid lagt ut på www.paamelding.no og vi anmoder om at de som skal være med i en av gruppene melder seg på så fort som mulig slik at vi kan få best mulig grunnlag for å kalibrere behov for hjelpetrenere og andre ressurser.

Prisene for årets opplegg er etter justeringer av planen som følger:

Racing – 5.000,-

Racing JR – 3.500,-

I tillegg vil det være en samlingsavgift på kr 100 for heldags ski- og barmarkssamlinger

www.paamelding.no vil også påmelding til samlinger bli lagt ut fortløpende. Det er viktig at både løpere og foreldre melder seg på her slik at vi kan bestille korrekt antall senger når vi skal på samling.

Vi ønsker alle velkomne til felles oppstart og trening på Hallagern mandag 22. august kl 18:00 hvor vi sparker i gang noe vi håper og tror blir en fantastisk sesong for barn og foreldre i NIF Alpin. Dersom noen har spørsmål vil det være både trenere og styremedlemmer tilstede som vil være behjelpelige med å finne svar.

Velkommen!