Ta kontakt hvis du er født i 2000 eller 2001 og ønsker å prøvetrene med oss!

Nordstrand skriver historie i Harstad!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Når Harstad står som arrangør av helgens Spar runde, blir det samtidig også skrevet håndballhistorie.

Nordstrand skriver historie i Harstad!
Dette er aller første gang et jentelag fra den nordligste landsdelen er deltager og arrangør i en landsomfattende serie på 18 års nivå.

Og jentene fra Nordstrand blir dermed historiske allerede når første kampen blåses i gang. Gledelig er det derfor at hele 15 foreldre også tar svipp-turen opp for å støtte laget på veien til historiebøkene. Regner med at de møter motstand på tribunene denne helgen.

Sportslig blir dette en utfordrende helg med 4 meget bra lag. Alle ligger på øvre halvdel av tabellen, og det ligger an til jevne oppgjør begge dagene. Nordstrand er foreløpig på 4 plass med 10 p, Harstad på 5 plass med 7 p, Asker og Flint på 7 og 8 plass – begge med 6 p. Sjelden man går inn i en runde med så likt utgangspunkt, og ikke minst morsomt for arrangørern at det er 4 topplag denne helgen

Harstad

Helgens første kamp er mot Harstad som ligger som nr 5 og dermed rett bak oss på tabellen. Dette laget møtte vi i første kvalikkrunde til årets Spar-serie, og vet at de har et kompakt forsvar og i tilegg noen meget gode enkeltspillere. Toppscorer Siri Johansen som også har vært innom LK92 samlinger, ligger som nr 2 på årets topscorerlisten, men også Elisif Edvardsen ligger godt plassert som nr 7 på samme liste.  Harstad har flere gode resultater, og ga bla ubeseirede Sarpsborg en hard kamp selv om de til slutt måtte gå av banen med et 1-måls tap.

Flint

Neste oppgave blir Tønsberg laget Flint. Flint har masse bra spillere i troppen, og blant disse er hele 6 stykker tatt opp i elitestallen til damelaget.  Kristiane Stormoen har hittil vært mest målfarlig, men har godt selskap av flere på dette laget. Både målvakt Lena Foss og strekspiller Anna Wisløff har vært innom LK92 samlinger. Flint kommer med fersk triumf fra PW-cup og selvtilliten er trolig på topp. Flint har møtt mange gode lag hittil i Spar, og ligger som nr 8 på tabellen – 1 poeng bak Harstad. De tapte også veldig knepent mot Sarpsborg (2 mål) og har også 1-målstap mot Glassverket som i likhet med Sarpsborg og Fana er ubeseiret så langt.

Asker

Asker blir motstander tidlig på søndag morgen –er det fordel Nordstrand ? ?  Asker er som kjent et temposterkt lag som er jevnt og godt besatt på alle plasser. De har også møtt noen gode lag hittil, og i likhet med Flint kommer de med et 1-måls tap for Glassverket. Asker har samme poengsum som Flint og ligger på 7 plass før helgen. Asker var i finale både i 17 og 18 årsklassen i årets PW cup, og tapte da mot bla Flint – men mange av jentene spilte da 2 kamper rett etter hverandre og gjorde etter sigende en heroisk innsats. Martine Sol Brattaas og Simona Arnesen er Asker sine mest målfarlige spillere, men det er flere på dette laget som duger i Sparsammenheng.

Alle resultater og tabeller:

LØRDAG 05.02.2011 Stangneshallen

1200 Nordstrand – Harstad