Ta kontakt hvis du er født i 2000 eller 2001 og ønsker å prøvetrene med oss!

Klart for ny Spar runde i Niffen

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Spar serien er i gang for fullt, og Nordstrand sitt hjemmearrangement er nå til helgen.

Klart for ny Spar runde i Niffen

Etter at Nordstrands jentene måtte avgi 2 poeng mot bergenslaget Fana i første Spar runde, er det forhåpentligvis klart for revansje!

2 Bergenslag – Tertnes og Stord – kommer på besøk til helgen sammen med rekruttene til landets desidert beste damelag Larvik.

Det er dermed duket for en tøff og spennende helg med gode lag og mange enkeltspillere som det er verdt å følge.

Larvik

Larvik har vi allerede møtt 2 ganger tidligere denne sesongen, både i NM 20 og i kvalifiseringen til Spar. Begge gangene har Nif vunnet, så det er nok en revansjesugen gjeng fra Larvik som nå stiller på parketten.

Larvik har for første gang satt sammen et juniorlag med tanke på Spar og fremtidig rekruttering, og dette laget blir nok bare mer og mer samspilt utover i sesongen. De har allerede vist seg å være robuste og gode i forsvar, og kan tross 3 tap (med veldig små marginer) i første runde, fort vise seg å bli en joker i årets serie. Larvik har en måltjuv i hardt skytende Camilla Bach, og er også jevnt godt besatt på øvrige spilleplasser.

Stord

Neste kamp for Nordstrands jentene er mot Stord. I motsetning til Tertnes og Larvik var Stord med i fjorårets Spar serie, og spillerne som Malin Alsaker, Silje Frank og Mathilde Nysæter dominerte på fjorårets lag. De spiller også i år, så dette er et rutinert lag i Spar sammenheng.

Stord tapte alle sine 3 kamper i første runde mot meget gode lag, men var allikevel ikke langt etter et lag som Utleira, så det kan fort bli noen overraskelser fra dette laget.

Tertnes

Søndagens kamp spilles mot Tertnes. Tertnes fikk heller ikke full klaff i første runde, med tap mot Helset og Harstad, men med seier mot byrival Årstad. Men det skal også nevnes at Tertnes ikke stilte med alle de antatt beste spillerne i første runde.

I fjor røk Tertnes ut i kvalifiseringen til Spar serien i Nordstrands hallen, så Tertnes har noe å bevise til helgen.  Tertnes har mange bra spillere som bl.a. Stine Skogrand og Tonje Rathe.

Nordstrand

Nordstrand stiller med som vanlig godt forberedt til Spar. Det er alltid en egen stemning på treningene siste uken før Spar, fokuset skjerpes ytterligere og både spillere, trenerteam og supportere gleder seg til helgen.

Kampprogram for Spar serien J18 i Nordstrandshallen:

LØRDAG 04.12.2010

1200-1320              Nordstrand – Larvik