Ny trener på parahåndballen!

Publisert 11.03.2022 kl.18.55

Lone Ruud er det nyeste tilskuddet i trenerteamet til parahåndballen. Hun har selv vært aktiv håndballkeeper og vil bidra til å heve kvaliteten på treningene.

Ny trener på parahåndballen!
Nye assistenttreneren Lone og Idrettskoordinator for Parasport Christopher

Velkommen
Det er en stor glede for Nordstrand IF Parasport å få inn en ny assistenttrener i trenerteamet til parahåndballen. Hun heter Lone Ruud, er 20 år og kommer fra Bergen. Hun studerer fysioterapi på Oslo Met så hun vet et og annet om kroppen. Det sammen med hennes håndballbakgrunn som håndballkeeper gjorde henne til et godt tilskudd for Nordstrand IF Parasport Håndball.

Skadet
Dessverre fikk hun en skade i 2018 og en ny skade i 2019 som førte til at hun måtte legge håndballskoa på hylla og ønsker nå å kunne bruke sin kompetanse til å gi både keeperne og utespillerne våre et løft. Som hun selv sier:

- Siden jeg selv ikke kan drive med favorittidretten min, er det veldig givende å kunne hjelpe andre med å spille håndball og finne gleden med samspill, lagidrett og mestring. Fra håndballtrening og samlinger har jeg lært mange gode øvelser og teknikker for målvakter, men også det grunnleggende for utespill.

Serierunde på Nordstrand Arena
Lone har fått vært med 4 treninger så langt og bidrar som trener på både mandager og torsdager. Det blir spennende å se hva det kan resultere i på sikt. Første sjanse til å se det blir på lørdag 19. mars. Da spiller nemlig Nordstrand IF Parasport Håndball på hjemmebane mot andre lag fra TH-serien mellom kl. 10 - 14. Kom på kamp, støtt våre dyktige utøvere og se sportsglede på sitt beste.

Under er bilde av hele trenerteamet i Nordstrand IF Parasport Håndball. Fra ventre: André, Elise, Anders og Lone.