Nordstrand IF Parasport søker bowlingtrener

Publisert 25.10.2022 kl.21.06

Bli en del av Oslos største Parasatsning! Er du vår nye trener/leder for bowlingen?

Nordstrand IF Parasport søker bowlingtrener

Nordstrand IF Parasport søker ny trener/leder

Nordstrand IF har siden 2003 tilbudt idrett for barn, unge og voksne med ulike funksjonsnedsettelser og spesielt utøvere med utviklingshemning. I dag er det over 100 aktive medlemmer i Parasportgruppene våre fordelt på idrettene basis, håndball, fotball, bowling, klatring, innebandy og kampsport

Vi søker nå ny trener/leder som kan lede den ene bowlinggruppen vår. Den aktuelle bowlinggruppen trener hver tirsdag mellom 10:30 - 12:30. Gruppen består i dag av nærmere 30 bowlere, alle med funksjonsnedsettelse og de fleste med utviklinghemming. Bowlerne kommer med eget personal som følger opp selve aktiviteten og utøverne, mens vår nye trener/leder skal fasilitere for at treningen organiseres godt med fordeling av baner, hjelpemidler og legge til rette for at bowlerne opplever mestring og glede.

Bowlinggruppen trener på "Lucky Bowl Veitvet" som ligger ved Veitvet T-bane og Veitvet senter. Gruppen trener ca. 15 ganger per halvår. Bowlerne kommer med eget personal fra ulike instutisjoner som dagsenter og bofellesskap. Det er også det personalet som bistår utøverne i selve aktiviteten. Parabowling er i sterk vekst og 2-3 ganger i året arrangeres det turneringer kalt Tigerlekene. Parabowling har også fått egen ambassadør i Otto Robsahm, bedre kjent som "Sinnasnekker'n".

Som trener/leder for bowlinggruppen er du ansvarlig for organiseringen av treningene og med det menes det å ta i mot bowlerne når de kommer, fordele baner, hjelpe med å ta frem hjelpemidler og være en ressursperson for bowlerne og personalet. Det er en fordel med bowlingerfaring, men ikke et krav. Det viktigste er at du har interesse for målgruppen som er parautøvere og spesielt de med utviklinghemming. Vi ser videre etter en person som alltid prioriterer utøverne først, samarbeider godt med andre og evner å skape samhold i en gruppe. Du vil få god opplæring og oppfølging av nåværende trener/leder og Idrettskoordinator for Parasport i Nordstrand IF.

Ved å bli trener/leder for bowlinggruppene vil du bli en del av et større team med engasjerte og dyktige trenere i Nordstrand IF Parasport. Vår ambisjon er å tilby en så god idretts- og aktivitetshverdag som mulig for utøverne våre. Vi er i stadig utvikling for å tilby bedre idrettstilbud for våre aktive utøvere, men vi ønsker også å utvide vårt eksisterende tilbud til enda flere. I Nordstrand IF Parasport vil du få muligheten til å utvikle deg, være med på veksten til Parasport og for de rette kandidatene vil det være mulig for flere oppgaver og mer ansvar.

Hvem er du?

* Du brenner for å tilby høy kvalitet på trening til utøvere i Nordstrand IF Parasport

* Du ser utøverne dine

* Du er en lagspiller

* Du har erfaring med/kunnskap om idrett og fysisk aktivitet

* Du er strukturert

* Bowlingerfaring som spiller/trener en fordel, men ikke et krav

Hva kan vi tilby?

* Fantastisk gjeng med utøvere

* Muligheter til å utvikle seg

* Oslos største satsning på Parasport

* Mulighet for å øke kompetanse

* Lønn etter avtale

Dersom du er interessert i å vite mer om stillingen ta kontakt med Idrettskoordinator for Parasport, Christopher Knudsen på 93 08 42 08

For å søke på stillingene send en enkel søknad til [email protected]

Vi kaller inn aktuelle kandidater til intervju fortløpende.

Vi ser frem til å høre fra deg!