Oppdatering vedrørende Spond Club

Sist oppdatert 17.01.2022 kl.13.19

Som tidligere informert har klubben besluttet å benytte Spond Club for bedret kommunikasjon og lettere administrering av lagene i hele klubben

Oppdatering vedrørende Spond Club

Alle lag, fra smått til stort, i alle grener skal bruke Spond og linkes opp mot klubbens Spond-løsning. Her kommer en oppdatering fra arbeidet med innføringen.
Vi har nå over 2000 medlemmer og nesten 4000 foresatte tilknyttet vår klubbløsning. Vi har allerede fått erfaring med hvor nyttig det er å kunne nå alle medlemmer og foresatte. Tilbakemeldingene så langt er at klubbløsningen ikke har påvirket de ulike lagene i nevneverdig grad.

Spond som medlemsregister
Styret i klubben har nå besluttet at Nordstrand IF skal ta bruken av Spond et steg videre. Fra 2021 vil Spond være vårt medlemsregister og vi vil benytte dette til å synkronisere oss opp mot Norges Idrettsforbund. Selv om dette vil kreve litt administrasjon i overgangsfasen, så er vi sikre på at dette vil spare både tid og ressurser for klubben i årene fremover.

Vi vil informere mer senere, men fra 2021 vil medlemsavgiften og treningsavgifter betales via Spond. Brukere av appen kan betale i denne. De som ikke bruker appen får da faktura på epost. Det er derfor ekstra viktig at vi har korrekte opplysninger i Spond, fordi gruppe-medlemskapet da vil diktere hvilke betalingsforespørsler du får fra klubben.

Hva betyr dette i praksis for medlemmer og deres foresatte?
Man fortsetter å bruke Spond som tidligere, men man må være påpasselig at korrekt informasjon er lagt inn for sine barn eller for seg selv dersom man selv er medlem av klubben. De som ikke har komplette profiler får derfor i disse dager en epost fra Spond om å oppdatere sine opplysninger. Det er kun medlemmer som skal fylle inn informasjonen. Er du en foresatt eller en trener uten medlemskap i klubben, skal du ikke fylle ut denne informasjonen.

Hva betyr dette for administratorene på de ulike lagene?
Alle lag må sørge for at de har en Spond-ansvarlig (kan gjerne være den samme som årgangsansvarlig eller hovedtrener). Hovedoppgaven til Spond-ansvarlig er å sørge for at lagets Spond-gruppe er oppdatert med korrekte medlemmer og korrekte administratorer. NB! Det er kun spillere som er medlemmer av en Spond-gruppe. Foresatte skal kun ha tilgang gjennom at de er foresatt til et medlem og de skal ikke selv være medlemmer. Det er viktig at Spond-ansvarlige rydder opp i dette. Gruppeadministratorer som eksempelvis hovedtrenere, hjelpetrenere, Spond-ansvarlige, cup-ansvarlige, økonomiansvarlige etc, skal kun være oppført som administrator og ikke selv ha status som medlem.

Personvern
Vi er pålagt av Norges idrettsforbund å registrere disse opplysninger om alle våre medlemmer: Fornavn, etternavn, land, nasjonalitet, fødselsdato, kjønn og postadresse. Når klubben nå skal bruke Spond som medlemsregister, har vi derfor bedt om at alle oppdaterer disse opplysningene i Spond-appen. Opplysningene vil bli brukt for å administrere medlemskapet og for å oppfylle våre krav til rapportering til Norges idrettsforbund. Opplysningene er altså nødvendig for å oppfylle medlemsavtalen med klubben, og det hentes derfor ikke inn samtykke til å behandle disse opplysningene.

Vil du vite mer om personvern kan du lese klubbens personvernerklæring.

Har dere spørsmål eller kommentarer? Ta gjerne kontakt med: