Nordstrand IF søker daglig leder

Sist oppdatert 18.11.2022 kl.19.38

Nordstrand IF søker etter ny daglig leder i 100 % stilling. Vi ønsker å tilsette en engasjert person med ledererfaring som kan utvikle idrettsforeningen videre. Tiltredelse første kvartal 2023. Søknadsfrist: 30. november.

Nordstrand IF søker daglig leder

Vi tilbyr

• En av Nordstrands viktigste jobber med muligheter til å gjøre en forskjell for barn, unge og voksne i Nordstrandsområdet
  • Utviklingsmuligheter i et idrettslag i vekst
  • Arbeidsplass i en av Oslos flotteste og mest moderne idrettshaller
  • Deltakelse i et fantastisk idrettsmiljø med mange flotte medlemmer, frivillige og ansatte
  • Stillingsstørrelse 100%
  • Lønn etter avtale

Om Nordstrand IF

Nordstrand Idrettsforening er en av landets største og eldste idrettsforeninger, og har aktive utøvere innen fotball, håndball, parasport, E-sport og triathlon. Foreningen er i vekst og har ca. 2600 medlemmer – de aller fleste barn og ungdom. Nordstrand Idrettsforening eier Nordstrand Arena, et nytt, topp moderne anlegg hvor administrasjonen er lokalisert.

Ansvarsområder

Som daglig leder vil du ha hovedansvaret for å lede og utvikle administrasjonen. Du får ansvar for ansettelser og for jevnlig oppfølging av medarbeidere. Du vil ha personalansvar for rundt 10 fast ansatte. Det forventes gode lederegenskaper og dokumenterbar erfaring som en inkluderende og løsningsorientert leder.

Vi ønsker at du har stor interesse for og et bredt nettverk fra idretten, og vet hva som skal til for å drive en idrettsklubb i riktig retning. Du vil være klubbens ansikt utad og vil måtte kunne stille i media, på samlinger med andre idrettslag, treff i regi av krets/forbund og på ulike sponsortreff. Kunnskaper om drift og utvikling av idrettsklubb med faglig styrke på sport, er viktige egenskaper vi ser etter i deg.

Det er viktig for oss at du er kreativ med hensyn til utvikling av klubbens sportslige og administrative tilbud. Det arrangeres en rekke cuper og aktiviteter i regi av klubben og vi ønsker at du skal ha evnene til å komme opp med nye konsepter og ideer. I tillegg til flotte lokaler i Nordstrand Arena, eier vi eget E-sport-senter på Hallager, vi leier klubbhus ved sjøen langs Mosseveien for sjøaktiviteter, og har driftsavtale på flere fotballbaner på Nordstrand Idrettspark og Hallager. I alle våre anlegg er mulighetene til ytterligere økt aktivitet, samt arrangementer, møter, eventer etc betydelig.

Oppfølging av foreningens økonomi er en viktig del av jobben. Du vil være ansvarlig for å utarbeide og følge opp klubbens budsjetter. Det er viktig at du har god økonomisk forståelse og har god oversikt over driften. Du deltar på klubbens styremøter, rapporterer til styret og følger opp styrevedtak.

Kvalifikasjoner

Du må ha:

• Erfaring fra personalledelse og administrative oppgaver
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • God økonomiforståelse
  • Interesse for idrett

Du er en fordel om du har:

• Kjennskap til drift og utvikling av idrettslag
  • Bredt nettverk fra idretten

Nordstrand idrettsforenings verdier er: "RESPEKT, SAMHOLD og ENGASJEMENT". Det er derfor viktig at du kjenner deg igjen i dette. Du skal brenne for idretten og brenne for det å ville utvikle klubben i riktig retning. Du lever etter klubbens visjoner "Flest mulig, lengst mulig, best mulig" og har fokus på å levere best mulig kvalitet til alle våre medlemmer og frivillighetsapparatet.

Er du klar for nye utfordringer?

Da ønsker vi å motta en kortfattet søknad og CV innen 30. november 2022. Sendes på epost til Nordstrand Idrettsforening v/styreleder Anders Bakken ([email protected]).

Ønsket tiltredelse: Første kvartal 2023

Har du spørsmål til stillingen ta gjerne kontakt med styreleder Anders Bakken (46 50 20 76, [email protected]).