Ledergruppen på plass

Publisert 14.07.2018 kl.17.21

Victoria Telle Hjellset, Michael Kleppen og Jeanette Røhmer er ansatt på Niffo og inngår, sammen med Gunnar Flaten, i ledergruppen med hver sine ansvarsområder.

Ledergruppen på plass
Daglig leder Gunnar Flaten, t.v., sammen med Michael Kleppen og Victoria Telle Hjellset.

Vi kan med glede annonsere at vi har ansatt en meget dyktig ledergruppe på Niffo. Gunnar Flaten vil, i tillegg til å ha det daglige ansvaret, inntil videre også ha ansvaret for fotballopplegget. Med på laget får han Victoria Telle Hjellset med ansvaret for å utvikle basistreningen og den alternative aktiviteten samt å bidra inn mot kostholdsplanen. Michael Kleppen har ansvaret for det fysiske opplegget og Jeanette Røhmer vil være ansvarlig for opplegge rundt håndballen.

Her følger en presentasjon av de fire;

gunnar-flaten

GUNNAR FLATEN
Gunnar er 49 år, gift og har tre barn på 6, 16 og 19 år. Han har arbeidet i Skiforeningen i 6 år, i forsikringsbransjen i 20 år og de siste 1,5 år som Daglig leder i HSV Fotball (Hølen, Son og Vestby).

Gunnar har vært fotballspiller i ulike divisjoner, hatt verv innen fotballen i mange klubber, sist 12 år i Nordstrand som Sportslig leder og styrerepresentant. Han har vært aktiv langrennsløper og det er fortsatt en stor interesse ved siden av fotballen. Han har trenerkurs i fotball, langrenn, telemark og friidrett.

victoria-telle

VICTORIA TELLE HJELLSET
Victoria er Cand. Scient, Fysisk aktivitet og helse, fra Norges Idrettshøyskole; Ph.D. Institutt for helse og samfunn, Medisinsk fakultet, Universitet i Oslo og nå postdoktor ved Universitetet for miljø- og biovitenskap (NMBU). Hun har vært med i en av gruppene som er ansvarlige for den nye nasjonale retningslinjen for diabetes. Som forsker i over 20 år i Folkehelsevitenskap har Victoria hatt fokus på stress og mestring og forståelsen av hvordan det det psykologiske og det fysiologiske henger sammen. Hun har vunnet en rekke priser for sitt forskningsarbeid bl.a Folkehelseprisen i 2008 og prisen for beste forskningsarbeid i 2012 fra Kunnskap Oslo for sin forskning på diabetes blant innvandrerkvinner.

Victoria var med på å starte og utvikle NIH Fitness, nå NIH Aktiv ved Idrettshøgskolen i 2002, og er fortsatt tilknyttet NIH som foreleser. I tillegg har hun i en årrekke vært tilknyttet Nordstrand turnforening, som utøver, trener, leder og medlem av styret frem til ferdigstillelse av ny hall i 2016.

Hennes oppgaver blir å legge til rette basistrening, alternativ trening, bidra på alternativ dag med innhold og jobbe med å få inn de barna som i dag ikke er aktive eller står utenfor idretten. Hun blir også en ressurs inn mot kosthold og utvikling av «basisrommet».

michael-kleppen

MICHAEL KLEPPEN
Michael er utdannet kiropraktor og har en mastergrad i fysisk prestasjonsevne fra Norges idrettshøgskole. Temaet for masteroppgaven var å undersøke sammenhengen mellom treningsbelastning og skader hos unge fotballspillere.

Etter avsluttet profesjonsstudium i 2013 har Michael jobbet med muskel- og skjeletthelse, med spesielt fokus på trening og rehabilitering. Hans hovedkompetanse ligger innen idrettsmedisin, prestasjonsfremmende trening hos idrettsutøvere og skadeforebygging.

Michael har selv allsidig treningsbakgrunn innen fotball, basketball, ski og kampsport. Til daglig jobber han som fysisk trener i Nordstrand fotball, ved siden av arbeidet som treningsterapeut innen muskel- og skjeletthelse.

Michael kommer til å bidra på Niffo på timesbasis med rådgivning og veiledning for tilrettelegging av trening og aktiviteter.

jeanette-rohmer

JEANETTE RØHMER
Jeanette er Nordstrandsjente med 18 års erfaring som håndballspiller og 6 år som hovedtrener for yngre lag.

Per i dag er hun hovedtrener for Nordstrand Jenter 2002. Hun er utdannet fysioterapeut, og har nettopp fått sin Trener 3 autorisasjon. Hun har siden endt utdannelse jobbet med barn og ungdom i alderen 6-18 år, i både skole-, basistrening- og håndballsammenheng.

Skal bidra på Niffo på timesbasis
Gunnar Flaten er veldig glad for at alle tre ønsker å bidra på Niffo på timebasis, ved siden av andre jobber og prosjekter.

"Det viktigste er å legge til rette for aktivitet for barn og unge. I dette tilfelle at Niffo blir et trygt sted å være, det ligger i bunn. Vi ønsker å gi barna trygge rammer fra de kommer til de skal hjem. Det skal være et sted alle barn, uansett bakgrunn eller forutsetninger, kan komme for å ha det gøy og utvikle seg."

Har du ikke meldt på ditt barn ennå, kan det gjøre via påmeldingssiden

Vi gleder oss alle til å møte barna ved oppstart 20. august.