Ingen undervarme i vinter

Publisert 09.11.2016 kl.15.51

Varmemattene som er levert til undervarmeanlegget på Storekunsten fungerer ikke godt nok og må byttes.

Ingen undervarme i vinter

I forbindelse med rehabiliteringen av Storekunsten på Niffen i 2015 investerte Nordstrand Idrettsforening i undervarme med Unisport som leverandør. Unisport har levert tilsvarende undervarmeanlegg til flere baner i Norge de siste to årene.

Grunnet tekniske utfordringer på flere av banene, startet Unisport i sommer gjennomgang av samtlige undervarmeanlegg. I høst ble det gjennomført målinger av undervarmeanlegget på Storekunsten som viste at varmemattene som er levert ikke fungerer godt nok og heller ikke tilfredsstiller tekniske krav.

Denne informasjonen ble meddelt klubben ved daglig leder for i underkant av en uke siden. Styreleder, leder av fotballgruppen og daglig leder i NIF hadde tirsdag 8. november møte med Unisport. Der ble det informert om at varmemattene ikke lar seg utbedre, men må byttes ut, og at dette først kan finne sted i løpet av sommerhalvåret 2017.

Unisport beklager og tar på seg alt ansvar inkludert det økonomiske. Unisport beklager på det sterkeste de ulempene dette medfører for klubbens aktive fotballspillere, foreldre/foresatte, trenere og frivillige.

Per Morten Ødegaard
Leder Prosjekt/Ettermarked