Tre poeng for Bring-jentene

Publisert 03.02.2019 kl.22.24

Det yret av håndballinteresserte mennesker på helgens hjemmekamper. Store og små hadde møtt opp for å støtte jentene i den nest siste runden av innledende seriespill i Bring.

Tre poeng for Bring-jentene

Det var en perfekt ramme rundt arrangementet med spill på full arenabane, speaker og musikk. Dette var en avgjørende runde der NIF burde tatt med seg 6 poeng for å være mer sikre på å komme til Bring-sluttspillet.

NIF - LFH09 33-22
Jentene gikk ut med full gass og tok ledelsen 6-1. Tempoet ebbet noe ut og LFH09 hentet inne mye av målene til 9-7. Til pause stod det 14 -13. Den andre omgangen fortsatte jevnt i 10 minutter før Nordstrand tok tak i kampen igjen og løp fra motspillerne. Vi vant til slutt komfortabelt 33-22.

BB: Nora B. Lilleng

NIF - Storhamar 22-25
Helgens høydepunkt skulle være kampen mot Storhamar men vi kommer litt tungt ut og blir raskt hengende bakpå. Vi kjemper oss inn igjen, men Storhamar står solid i forsvar og NIF-jentene har store problemer med å få slått hull på muren. Uansett hva som ble forsøkt så ble Storhamar et knepp for gode.

BB: Celine Amundsen
Grønt kort: Johanne Jensen

NIF - Sjetne 24-24
Lagene fulgte hverandre tett de ti første minuttene, før Sjetne giret om og tok ledelsen 13-7 når det kun stod igjen 5 minutter av første omgang. Jentene kjempet seg på ny innpå med noen mål, men Sjetne ledet fortsatt 15-10 til pause. 2. omgang startet med en ny kalddusj og Sjetne ledet med 7 mål. Så startet vi en utrolig opphenting med mange kontringer og stor fart. To av Sjetne sine mest toneangivende spillere får rødt kort, og 8 minutter ut i omgangen er det 19-19. Et minutt igjen av kampen på stillingen 24-24 får Sjetne straffekast. Celine redder og det tas time out med 20 sekunder igjen og vår ball. Sjetne klarer å motstå vårt siste trykk og det sikres 1 poeng i den siste kampen denne runden.

BB: Tiril B. Rosenberg
Grønt kort: Sara Notto

Vi gratulerer med flott innsats og ønsker lykke til i siste runde i Lillehammer 2. og 3. mars, der jentene møter Haslum, Sotra og Reistad. Stå på, det fortsatt mulighet for sluttspill!

Tabellen

En stor takk til speaker, klubben og foreldre som bistod for å gjøre dette til en flott idrettshelg for lagene.