Tre av våre talenter på Målvaktsprosjektet!

Publisert 14.03.2023 kl.16.54

Norges Håndballforbund Region Øst har denne våren tatt ut 12 lovende målvakter fra regionen til årets målvaktsprosjekt.

Tre av våre talenter på Målvaktsprosjektet!
Christian, Maja og Linus

Målvaktsprosjektet er for målvakter født i 2008-2006 (14-16 år), hvor hovedmålet er å bevisstgjøre målvaktene i planlegging og kartlegging av sin egen hverdag. I tillegg til teknisk og taktisk målvaktstrening vil de også få en innføring i ernæring, mental trening, fysisk trening og bevegelighets- og koordinasjonstrening.

Vi er stolte over at tre av våre målvakter har blitt tatt ut; Linus Lederhilger fra Gutter 2007, Christian August Amundsen fra Gutter 2006 og Maja Brannstorph fra Jenter 2006.

Målvaktene følges opp med fem fellessamlinger inkludert klubbesøk, og det har allerede vært avholdt 2 samlinger.

Erik Andersen er ansvarlig for gjennomføring av prosjektet. Erik er tidligere målvakt og hjelpetrener på landslag menn og for tiden målvaktstrener for Wang Oslo og for Bækkelaget Herrer Elite.

Her kan man lese mer om prosjektet og første samling

Lykke til videre alle tre!