Seriestart for damelaget!

Publisert 08.09.2020 kl.14.49

Les hva kapteinsteamet og Jeanette har å si før første seriekamp hjemme mot Volda søndag 13. september

Seriestart for damelaget!
Foto: Arild Jacobsen, Nordstrands Blad

Kapteinenes forventninger til årets sesong
Endelig er den lange ventetiden over, og vi er klare for seriestart! Det har vært en lang og annerledes, men likevel veldig god oppkjøring. Jeanette har pushet oss med harde intervaller, og vi har tilbrakt mange timer på styrkerommet. I tillegg har det vært veldig deilig å komme i gang med håndballøkter, og ikke minst treningskamper igjen. Vi har fått testet ut ulike formasjoner og rekker mot Storhamar, Fjellhammer, Bærum og Oppsal, og føler oss nå veldig klare til å sette i gang seriespillet.

Det er knyttet mye spenning til årets sesong og spill i 1.divisjon. Det at vi nå skal spille en divisjon høyere krever også mer av oss som lag. Vi har ikke råd til å gjøre så mange feil, og vi bør helst ikke variere for mye i prestasjoner. Noen har aldri spilt høyere enn 2.divisjon før, men dette er utfordringer vi gleder oss til å ta fatt på. Vi håper og tror at vi kommer til å bite godt fra oss i år. Vi er en god blanding av unge, sultne spillere og litt eldre, rutinerte som utfyller hverandre godt. Det sosiale miljøet er fantastisk, og det fightes bra på alle treninger. Vi har en bred stall med konkurranse på alle posisjoner, noe vi anser som en stor fordel. Det er en veldig motivert gjeng som gleder seg til å sette i gang, og forhåpentligvis overraske litt i år.

På søndag smeller det, og da trenger vi all den støtten vi kan få! Håper vi sees i arenaen!

Amalie Mogstad, Ane Marthe Lines & Kathrine Sæthre utgjør årets kapteinsteam

Trenerens ord før første seriekamp
Da har det gått nesten seks måneder siden sist vi spilte en offisiell kamp. Og jeg merker at dette er noe vi gleder oss masse til. Personlig håper jeg uken går fort, sånn at vi får jentene i aksjon mot Volda. Vi vet at Volda er et tøft lag å møte, og de er definitivt favoritter til å vinne kampen. Volda har også tydelig uttalt at de ønsker å rykke opp i år. Men før de kommer så langt, skal de få bryne seg på nordstrandsjentene. Vi har trent godt, spilt flere treningskamper, og begynner å se konturen av noe som kan bli interessant og spennende. Det vi definitivt er avhengige av, er at vår hjemmearena blir en vanskelig hall for motstanderne våres å hente poeng i. Med det sagt håper både vi i trenerteamet og alle jentene, at venner, familie, yngre spillere, trenere og andre i nærområdet som er sulteforet på live sport, møter opp på søndag. 200 billetter er noe vi burde klare å få solgt ut. Hjelp oss med å gjøre vår første seriekamp i 1.divisjon, på flere år, til en uforglemmelig opplevelse!
- Jeanette

Vi ses i Nordstrand Arena søndag kl. 13:00!
Info om billettsalg kommer i løpet av uka

Link til Facebook-arrangement