Og for en superlørdag det ble

Publisert 06.10.2019 kl.22.53

Fotballgutta startet med 7-0 seier over Træff, håndballdamene fortsatte med 36-20 over Skreia før gutta avsluttet med 41-33 over Alta.

Og for en superlørdag det ble
Foto: A-laget og Paul Fekjær

Nordstrand-Træff 7-0 (4-0)

A-laget åpner ballet med å rundspille Træff og vinner 7-0 på en flott høstdag. Gutta er dermed sikret kontrakt i Norsk Tipping-ligaen som nyopprykket lag før denne sesongen, og er i tillegg oppe og puster Spjelkavik i nakken i kampen om 4. plassen..

Målscorere: Markus Woldsund 3 (lagets toppscorer med 19 mål så langt), Christian Njøten 2, Philip Romsaas 1, Reda Chikh 1.

Møt opp på Nadderud søndag 13. oktober kl 16 med flagg og skjerf og støtt gutta til seier.

2.divisjon kvinner: Nordstrand - Skreia 36-20 (17-9)

Jentene innkasserte to nye og deilige poeng i 2.divisjon da Skreia gjestet arenaen vår på lørdag. Hjemmelaget festet tidlig grep om kampen med hurtige kontringer og godt angrepsspill. Til pause stod det 17-9 og med like godt spill i den andre omgangen kunne vi kontrollert dra i land seieren.

Nordstrand fikk rullert på hele laget og det er flott å se at det scores mål fra alle posisjoner. Nora Asbjørnsen ble kåret til Banens beste.

Ps. Vi gratulerer Louise Mikkelsen og Madeleine Buraas med sine første mål i 2.divisjon i Nordstranddrakta - flere skal det bli!

Laget: Katrine Margrethe Sæthre, Benedikte Jørgensen Lunde, Susann Holmën Grønbech - Louise Wang Mikkelsen 2, Julie Reinemo, Nora Asbjørnsen 5, Celine Alvilde Hagen 4, Hanne Aasgaard 7(1), Mie Alræk 3, Madeleine Buraas 2, Cecilie Grydeland 4, Hanne Neegård 2, Iben Helland Flø 3(1) og Ane Marthe Lines 4(1).

Se også fin artikkel på noblad.no

Neste hjemmekamp er 19/10 kl 17:00 mot Tromsø.

2.divisjon menn: Nordstrand - Alta 41-33 (20-17)

Gutta fra Nordstrand fikk en tung start mot et heltent lag fra Alta. De slet med å sette forsvaret bakover og samspillet sitter ikke helt fremover, men avslutter omgangen fint og går til ledelse 20-17. I 2.omgang er det imidlertid et mer heltent superlag som entrer parketten og med godt forsvar kom også de enkle målene fremover. Gutta kontrollerer inn til en 8-målsseier.

Chris Andre Beilegaard Inglingstad ble toppscorer med 13 mål, Jomar Johnset 9, Christian Holmelid Jakobsen og Jeppe Helland Flø 5, Jakob Heian Ringdal 4, Johannes Hippe 3  og Mats Andersen 1

Ekstra moro med 2 juniorer som bidrar godt begge veier, herav Jeppe Helland Flø som fortjent blir kåret til BB med sine 5 mål fremover og en solid jobb i forsvar.

Nå ser laget frem til 3 ukers pause og vil bruke tiden godt til å forbedre samspill og forsvar. Takk til alle oppmøtte!

Neste hjemmekamp er 20/11 kl 20:00 mot byrival Haslum.

Vi takker alle fremmøtte supportere, både ute ved gressmatta og inne i arenaen. Det er ekstra gøy å spille kamper med mye folk på tribunen, så det setter vi stor pris på!