Nok en gang beste klubb i Fredrikstad cup

Sist oppdatert 07.07.2019 kl.22.21

En stor gjeng Nordstrandspillere og gode resultater gjorde at vi nok en gang kunne smykke oss med tittelen beste klubb og kunne innkassere en sjekk på kr 15.000.

Nok en gang beste klubb i Fredrikstad cup
Gutter 2002 var det eneste NIF-laget som gikk helt til topps, vi gratulerer med et flott gull. Foto: Bjørn Ole Langø

Fredrikstad cup er en turnering med gode sportslige utfordringer mot lag fra hele landet, samtidig som det skal være en hyggelig sosial avslutning på en lang sesong. Klubben stilte med lag fra den alle minste klassen, gutter og jenter 2009, og helt opp til klassen for damer senior. De yngste klassene spiller uten sluttspill men det forhindrer ikke mye god håndball og fantastisk innsats.

Guttene

G12 (06) fikk 3.plass i A-sluttspillet (tapte med ett mål i semfinalen)

G13 (05) tapte med ett i A-kvartfinale

G14 (04) nådde A-1/8-finale og vant en flott søvmedalje i B-sluttspillet

G15 (03) fikk 3.plass i B-sluttspillet (tap i semifinalen)

G16 (02) gikk helt til topps og vant et flott gull i A-sluttspillet etter seier 15-14 i en meget jevnspilt kamp mot Kjelsås

Jentene

J12 (06) hadde med tre jevne lag i en klasse med hele 16 puljer á 5 lag. Alle tre lagene gikk til A-sluttspill, NIF1 fikk en fott 3.plass (tap i semifinalen), NIF2 nådde 1/16-finale og NIF3 nådde 1/8-finale. En flott laginnsats.

J13 (05) konkurrerte også en stor klasse med hele 14 puljer. To av lagene gikk til A-sluttspill og begge lag nådde 1/8-filnale, NIF3 gikk til B-sluttspill og nådde 1/16-finale

J14 (04) hadde med to lag som møtte hverandre i kvartfinalen i B-sluttspillet. NIF1 gikk av med seieren og kom et hakk videre til semifinalen

J16 (02) kom til kvartfinale i A-sluttspillet

Damer 3./4. div. stilte i klassen Senior A (2.-4. div.) og kom til sin 5. finale på rad. Den første endte med gull, mens i år ble det sølv for fjerde gang, og nok en gang var det hjemmelaget Østsiden som satte kjepper i hjulene for jentene.

Beste klubb
Beste klubb beregnes utifra poeng for antall spillere, resultater, antall finalekamper og vinnere. Vi har vunnet denne prisen mange ganger noe som tyder på mange ivrige spillere og stabilt gode prestasjoner.

j04_fredrikstad

Jenter 2004 fornøyd etter seier til begge lag i en av kampene ute på Merkur

k4_fredrikstad-cup_2019

Damer 3./4. div etter seminfinale-seier, klare for sin femte finale på rad (som endte med sølv for fjerne gang)

Vi gratulerer alle lag med kjempeflott innsats og håper alle har hatt en sosial og hyggelig avslutning på sesongen!

Heia Nordstrand!