Mauro er årets NIF-supporter 2020!

Publisert 11.03.2022 kl.18.38

Mauro Carvajal kan vel trygt kalles klubbens ivrigste supporter. Med adresse New Delhi har han blant annet kjøpt sesongkort for både A-laget i fotball og damelaget vårt i håndball uten å få sett en eneste kamp.

Mauro er årets NIF-supporter 2020!

Vi har tatt en liten prat med Mauro ett år etter han sluttet som trener for NIF Jenter 2005 og samtidig måtte ta en pause etter sammenhengende 13 år som trener og 6 år som spillerutvikler for NHF Region øst.

-Hva er grunnen til at ferden har gått til India?

Jeg jobber i Utenriksdepartementet og en del av jobben er muligheten til å tjenestegjøre på en av Norges 99 utenriksstasjoner. Jeg tjenestegjør på Ambassaden i New Delhi og skal være her med familien i tre år.

-Hvordan trives dere i et helt nytt land?

Familien trives godt her i New Delhi, et land med en utrolig rik kultur, veldig god mat, mangfoldig, mm. Utrolig mange flotte opplevelser og nye erfaringer for familien. Vi håper snart å få familie og venner på besøk, nå som covid-19-restriksjoner letter og det er enklere å søke visum og reise.

-Er det noe idrett på dere i India?

Barna driver med idrett på skolen: Fotball, volleyball, bordtennis, basket og svømming, så de har nok å holde på med.

Jeg har tilbudt meg å bidra som trenerressurs på skolen, men mye foregår på dagtid og da er jeg på jobb, men håper å kunne bidra ved en senere anledning. Jeg har også vært i kontakt med klubber i Delhi og Håndballforbundet men alt ble satt på vent under covid-19 bølge 2 her. Nå letter tiltakene så jeg håper å komme og se noen kamper etterhvert. Jeg har også noen idrettsprosjekter på gang som jeg ikke vil røpe detaljer på enda, det blir spennende.

Håndball er en liten idrett her i India og det jobbes for å promotere det på skoler, og kamper sendes på TV mer enn tidligere. I 2020 var befolkningen i India på 1,38 milliarder og er et av verdens mest folkerike land etter Kina, så det burde være mulig å finne noen gode håndballspillere her.

-Hvorfor har du valgt å kjøpe sesongkort til A-lagskampene våre når du ikke får sett noen kamper?

Jeg synes alltid det er viktig å støtte og selv om jeg ikke er i Norge valgte jeg likevel å kjøpe sesongkort på fotball og håndball. Jeg støtter også NIF gjennom Grasrotandelen, det er enkelt å registrere seg og jeg oppfordrer flere til å gjøre det. Jeg støtter også gjennom å kjøpe virtuelle lodd som foreldre deler ut via sosiale medier.

NIF gjør et utrolig godt arbeid på topp og bredde og jeg synes det er viktig å støtte. Heier på dere.

-Du får kanskje fulgt med litt på det som skjer her hjemme og?

Jeg streamer mye idrett via norske kanaler og ser så mye jeg kan av både landskamper og klubbkamper. Det er også gøy å høre og se spillere som jeg har kjent fra de var ungdom ta steget opp både på fotball og håndball. Jeg har også fått med meg mange kamper til J06 i år som de streamer på sin egen facebook-kanal, så takk til J06 for at jeg får være medlem av gruppen.

Jeg følger klubben i sosale medier og ser at fotballen signerer mange gode unge talenter så det blir spennende å følge med på utviklingen. Håndballgutta og -damene heier jeg alltid på og følger godt med på livekamper.

Utrolig gøy å se at Parasport vokser med nye tilbud og aktiviteter, og det samme med e-sporten - jeg husker da de startet opp med rundt 10 medlemmer og sist jeg hørte med noen foreldre så er gruppen vokst til over 40 medlemmer, Gratulerer!

Vi takker for entusiasmen og støtten, Mauro, og ønsker deg en flott helg!