Jeanette gleder seg til fortsettelsen på Akademiet

Sist oppdatert 17.12.2019 kl.12.52

Deltakerne på Akademiet har hatt god utvikling i høst. Her kan du lese litt om grunnen til det.

Jeanette gleder seg til fortsettelsen på Akademiet
Jeanette Røhmer er trener for damelaget og håndballærer på dagtid. Med sin kompetanse sikrer hun god oppfølging av håndballspillerne på Akademiet

Vi ønsker å være med og utvikle ALLE barn som har et ønske om å bli bedre håndballspillere!

Denne sesongen startet Nordstrand med et eget håndballakademi for spillere født 2006-2009. Tirsdager og torsdager fra 1530-1630 er dagene vi kjører nå, og har et håp om å kunne utvide med enda en dag.

Akademiet er et sted hvor spillerne får mulighet til å trene på de tekniske elementene. For å mestre det å spille håndball, må de grunnleggende ferdighetene være på plass. Kast, mottak, finter og skudd. Hos oss får de mulighet til å terpe på dette, med mange repetisjoner per spiller, under tett oppfølging. Fokuset hos oss er den individuelle utviklingen til hver enkelt spiller, ikke den kollektive lagsutviklingen. Det betyr også at intensiteten på treningene våres er forholdsvis lav, sånn at spillerne fint kan trene og spille resten av uka med sine respektive lag.

Utover dette er det også viktig med litt latter og humør, så det blir blandet inn litt konkurranser, stafetter, koordinasjonsøvelser og samarbeidsøvelser i treningene.

Hovedansvarlig for treningene denne første delen av sesongen har vært undertegnede, Jeanette Røhmer, hovedtrener for Nordstrand sitt damelag. Med meg har jeg hatt Julie Brodahl (keepertrener) på torsdager, og på tirsdager har Iben H. Flø (spiller på damelaget) gått inn og tatt økter med jentene. Til stor glede for dem.

Vi har plass til flere spillere som ønsker å trene håndball – og spesielt gutter! Er dere flere gutter som ønsker å trene felles? Gå sammen og ta kontakt med meg eller Gunnar Flaten, sånn at vi kan se på muligheten for å få inn en egen dag for bare gutta.

Jeg gleder meg til et nytt halvår med akademiet – og håper å se enda flere håndballglade barn på treningene etter jul!

- Jeanette Røhmer