High five for gutta!

Publisert 20.12.2022 kl.15.19

Gutter 16 tar sin andre strake Bring-runde, denne gangen i Kristiansand, og tar juleferie på toppen av tabellen.

High five for gutta!
Marcus Klas Carlsson og gutta fornøyde etter helgen.

Trøtt start
Første kamp var kl.10.00 søndag morgen mot vertene Randesund. Trøtte gutter spilte en rufsete og ujevn 1. omgang med mange sjanser, men med mye nøling og ukonsentrerte avslutninger. Under 9-11 til pause. Men hvilen hjalp og nivået hevet seg betraktelig, seier hele 29-19. Godt samarbeid og tøffe fightet både i forsvar og i satsingene fremover gjorde susen.

g06bring2_jonathan

Jonatan Bjerkrheim ble BB for Nordstrand.

g06bring2_lovsland

Også veldig moro med Ludvig Løvsland som kom inn på høyre kant, stod opp i forsvar og scoret 4 fine mål.

Skulle vi klare Kragerø på tredje forsøk?
Spenningen var stor før kampen mot Kragerø som har gått for å være Norges beste 06-lag siden de var 10-12 år. Våre gutter har møtt dem to ganger i cup tidligere uten å ta dem. Kragerø tok føringen med 1-2 mål de første 10 minuttene, og med 4 landslagsspillere var de veldig vanskelige å stoppe. De møtte oss med sitt viktigste våpen 3-3 offensivt forsvar uten at gutta lot seg stresse.

Sakte men sikkert tok vi over føringen og da vi gikk opp i ledelse 11-10 ved Noah Bøhm Ottar førte vi kampen inn til en femmåls seier 33-28.

Vi beholdt roen og fokuserte på vårt spill fremover og knallhardt forsvar bakover. Midtforsvaret med Georg/Noah, Theodor, Jonatan og med Christoffer i spissen lot aldri Kragerøs gode angrepsspillere komme inn i kampen igjen i 2. omgang.

Hele laget var supertente og holdt fokus gjennom hele kampen, enten de var på banen eller på benken. Vi hadde altså verdens beste energi og støtte fra gutta på benken til enhver tid.

Jonatan er et giftig våpen fremover og gjør en god jobb for laget. Theodor blir kåret til BB for Nordstrand. Iskald fra straffemerket 4 ganger + 5 herlige scoringer.  Georg får fair play prisen «grønt kort».  Laget får også gode tilbakemeldinger fra hotell og arrangør på at de er en særdeles høflig og hyggelig gjeng.  Vi er stolte 😊

g06bring2_teodor

Theodor Bjerke Retvik blir kåret til BB for Nordstrand.

g06bring2_georg

Georg Andreas Egner, vinner av det grønne kortet.

Tabellen avdeling 4

Vi gratulerer hele Team 2006, og vi er også stolte!