Håndball på sitt beste

Publisert 09.06.2022 kl.14.20

For en gjeng med flott ungdom vi hadde med oss til Fredrikstad Cup.

Håndball på sitt beste

Vi har jobba i flere måneder med å få trommet sammen et lag for gutter 20 så de også kunne dra nedover, og vi klarte det! 9 stk hadde vi med oss, 7 utespillere og 2 målvakter. Vi har til og med fått to nye spillere som har meldt overgang til Nordstrand.

Etter en pangstart på cupen der vi møtte Lerøy-vinneren Follo i første kamp og kun gikk på et knepent tomåls tap, ble det to tap til innledende, og B-sluttspill, men bare smil. Guttene representerer klubben på sitt beste. Tar vare på og hjelper de yngre spillerne, har pen oppførsel både på og utenfor banen, inkluderende, smil og latter, ryddige og presise.

I semifinalen ble det seier 16-12 over VIF 2 og i finalen slår vi Bækkelaget Ældre 14-12 og får med oss en flott pokal hjem.

Men det er ikke alltid resultatet på banen som er viktig. Det er dette som er cup, spesielt Fredrikstad Cup. Guttene valgte bort middag på restaurant mot konsert på Kongsten lørdag.

«Vi heva gjennomsnittsalderen med en haug med år, men det var drit kult», sitat spillerne.

Disse gutta har nok alvor på håndballbanen etter en lang vinter, covid-pause og ikke minst med hva som venter på håndballbanen kommende sesong med 1. og 3. divisjon og Lerøy.

Disse ni er en blanding av herrelagsspillere, 3. divisjonsspillere og nivå 2-spillere. Ingenting gleder et håndballhjerte mer enn å se at de også kan ha så stor glede av hverandre.

Hilsen en ydmyk, litt sliten og stolt foreldrekontakt

I etterkant har vi også fått hyggelige tilbakemeldinger fra dommer og Bækkelaget;

«Takk for god stemning med oss dommere!»
Christer Svorstøl, finaledommer

«Takk for at dere fikk deltatt og at dere, ikke minst, klemte til i alle kampene. Vel fortjent og kudos til gutta, trenere og klubben.»
Mvh tapende finalist, BSK G20