Gull til J16 i Ski Cup, B-sluttspillet

Publisert 22.08.2023 kl.9.59

Forrige helg var det offisiell start på ny sesong og 07-jentene fikk en tøff start i sesongens første turnering.

Gull til J16 i Ski Cup, B-sluttspillet

Jentene fikk en røff start på høstsesongen med kamp mot favorittene, Tune, under første innledende kamp i Ski Cup. Jentene kjempet og holdt tritt med laget, som til slutt vant hele cupen, frem mot pause, men tapte til slutt 18-11. Neste kamp mot Ullensaker/Kisa ble spennende hvor vi ledet hele kampen, men med et siste straffekast til motstanderne endte vi ett mål bak, 17-18. Det ble seier mot Eidsberg, og med en tredjeplass i puljen gikk laget videre til B-sluttspill.

Sluttspillet ble spennende med første seier mot Oppegård og deretter ventet en tøff kamp mot Vang i semifinalen. Jentene spilte godt og kontrollert gjennom kampen, vant 14-11 og kunne dermed juble for finaleplass.

I finalen møtte de et sterkt lag fra Halsen. Til tross for slitne kropper, jobbet jentene knallhardt og fightet seg målbevisst gjennom kampen. Når dommerne blåste av stod det 14-10 til Nordstrand på måltavlen. Jentene, trenerteamet og supportergjengen kunne slippe jubelene løs over gullet og pokalen som velfortjent ble overlevert til gulljentene.

Nordstrand J16 er klare for høstsesongen med vår egen Anton sport cup til helgen og ikke minst Bring-kvalik i september.

Gratulerer med gullet og en fantastisk innsats under hele cupen!!