4 nye Bring-poeng til jentene

Publisert 13.01.2019 kl.23.45

Denne runden skulle vise seg å være vanskelig for alle lagene. Ingen tok med seg 6 poeng, i en runde der "alle slo alle".

4 nye Bring-poeng til jentene

Tredje runde av Bring ble spilt i Bøneshallen i Bergen denne helgen. Bergen vartet opp med regn, og det skulle prege jentenes første match.

NIF - Lillestrøm 22-23
Vi hadde en litt famlende åpning der vi etter å ha tatt ledelsen 1-0 ble liggende bak og jage hele kampen. Mot slutten av omgangen lå vi bak hele 6-12, men reddet oss inn med en god periode og gikk til pause 10-13.

2.omgang ble tett og spennende. Vi jaget ledelse, men var hele tiden målet bak/ajour. Kun en gang kom vi foran med et mål, men Lillestrøm rykket ifra. Siste minuttet lå vi bak med ett mål. Lillestrøm fikk straffe, som endte i keeperredning og vi stormet i angrep, men klarte akkurat ikke å få satt ballen i mål for utligning.

BB NIF: Silje Alvestad
Grønt kort: Sussan Grønbeck (NIF)

NIF - Stavanger 29-28
Jentene våre tok føringen fra start mot Stavanger og så ut til å ha full kontroll. Men med 2 minutter igjen av kampen, slipper vi ned skuldrene og skal kontrollere til seier, men det er da Stavanger utnytter muligheten. 15 sekunder igjen og stillingen er plutselig 28-28. Vi stormer i angrep, og med 4 sekunder igjen på klokken får vi straffe. Silje setter ballen iskaldt i mål, og seieren er sikret til enorm lettelse og glede for jentene.

BB NIF: Celine Thomassen

NIF - Bønes 27- 23
Det var duket for siste kamp, og møte med rundens hjemmelag. Vi åpnet med høyt tempo og tok føringen på kampen. Bønes matchet med overgangsspill og høyt balltempo, men ble liggende bak noen mål gjennom hele omgangen. Det stod 14-12 til pause. I 2.omgangen vartet NIF-jentene opp med mange gode enkeltprestasjoner samt trekk som Bønes ikke hang med på. Etter to tette kamper helt til døra, ble det seier mot Bønes med komfortable 4 mål.

BB NIF: Silje Alvestad

Jentene har dermed los på topp 3 som gir kvalifisering til sluttspillet. Nå gleder vi oss til hjemmerunde i Nordstrand Arena første helgen i februar og håper på mange NIF-supportere på trubunen!

Gratulere med flott innsats!