Sverre og Thomas på A-kontrakt

Publisert 11.03.2021 kl.11.31

To av våre unge lovende tar steget opp

Sverre og Thomas på A-kontrakt
Sverre Sandal og Thomas Helgheim har gjort sakene sine bra på juniorlaget

Til tross for at A-laget, dessverre, ikke får lov til å trene - og heller ikke har fått spilt kamper på over ett år, skjer det spennende ting rundt laget. Spillere som har gjort det bra på A-laget har fått tilbud høyere opp i divisjonssystemet, og det igjen har ryddet plass for to av våre lovende unggutter: Sverre og Thomas. Dette er i tråd med hvordan vi ønsker å drive talentutvikling i klubben.

Sverre og Thomas er begge født i 2003 og holder dermed junioralder til og med neste år. Sverre kom til klubben fra Hauketo som 14-åring, mens Thomas har spilt her i alle sine aktive år. De trives begge på midtbanen og bidrar med tilstedeværelse i alt de gjør. Vi håper de fortsetter sin gode utvikling i møte med eldre og mer erfarne spillere!

Reda Chikh har fulgt tidligere NIF-spiller Simen Kjørstad til 2. divisjonsklubben Nardo i Trondheim. Christian Njøten har reist på 2. div-eventyr på Færøyene. Bjørn Martin Kristensen til OBOS-ligaklubben Grorud og nå nylig signerte Philip Romsaas proffkontrakt med KFUM som også spiller i OBOS-ligaen. Vi hadde selvfølgelig ønsket å beholde disse spillerne i klubben, men er samtidig stolte over å hjelpe de videre.

Philip Romsaas i rødt og hvitt