Simon Hansen har blitt hentet til Vålerenga

Publisert 16.01.2022 kl.22.43

Simon forlater Nordstrand IF til fordel for Vålerenga sine fotballdamer. Simon skal være analyseansvarlig for dame A-laget, samt hovedtrener for Damer rekrutt.

Simon Hansen har blitt hentet til Vålerenga
Foto: Magnus Berg

Dette er en 100% stilling som Simon starter i umiddelbart. Simon vil jobbe 20% administrativt for oss i en overgangsfase, inntil Nordstrand har løst hans administrative oppgaver. Simon har allerede tatt farvel med juniorlaget, som han var hovedtrener for. Trenerteamene rundt junior og senior A-lag vil ivareta juniorguttene inntil ny løsning er på plass.

Når begynte du å jobbe på kontoret i Nordstrand IF?
Jeg startet på kontoret i gamle hallen i 2016.

Hvilke oppgaver har du hatt her i klubben, rent administrativt?
Det startet med utstyr, baneplan og kiosk og har ballet på seg med fotballskoler, oppstart av nye kull, oppfølging av barnefotball, akademi, FIKS og helt sikkert en del annet jeg ikke kommer på akkurat nå.

Hvor lenge spilte du for klubben?
Jeg spilte min første kamp for klubben i 2015, prøvde å gi meg etter 2019, men fikk med meg noen kamper nå på høsten også.

Hvilke trenerjobber har du hatt her i klubben?
Samtidig som jeg startet som spiller, startet jeg også trenergjerningen med G2003 da de gikk inn i ungdomsfotballen. De fulgte jeg med glede opp til G16. Videre var jeg innom G2004, spillende assistent på A-laget, assistent og nå til slutt hovedtrener på Junior 1.

Hvilken utdannelse og kurs har du som gjør at du kan jobbe med idrett profesjonelt?
Jeg studerte coaching og psykologi ved Norges Idrettshøgskole.

Har du hatt andre trenerverv? Evt hvor og hvor lenge?
Kun analysejobb for ulike landslag på jentesiden kombinert med NIF-jobben.

Hva går jobben din ut på i Vålerenga?
Den er delt i to: 50% som analytiker for Damer A og 50% som trener for Damer rekrutt.

Du ble headhuntet til denne stillingen, hvorfor det, tror du?
Jeg liker å tro at det er fordi jeg er en ålreit fyr, i tillegg til at jeg har tilegnet meg kunnskap på analyse og erfaring fra jobb både i klubb og landslag.

Hva gleder du deg mest til i den nye jobben?
Å kunne bruke all min arbeidstid på det som er aller mest stas: å utvikle fotballspillere og vinne fotballkamper.

Hva er ditt beste minne fra Nordstrand IF generelt?
Vennskapene jeg har fått som en konsekvens av det å jobbe hardt sammen mot felles mål.

Vi vil takke Simon for hans enorme bidrag til Nordstrand IF over de siste 5-6 årene. Vi er veldig stolte over at et av Norges beste damelag vil ha hans kompetanse inn i teamet rundt laget. Vi vil ønske ham lykke til!!💙