Oppstart av e-sport-pilot

Publisert 25.11.2019 kl.0.31

Har du en gutt eller jente som er født i 2005-2010 som har lyst til å prøve seg på e-sport?

Oppstart av e-sport-pilot

Og har du lyst til å være med som en ressursperson i gruppen som skal etablere dette nye og spennende tilbudet i regi av Nordstrand IF? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Vi planlegger å starte opp e-sport i Nordstrand IF, og våren 2020 skal vi kjøre en pilot for å gjøre oss erfaringer slik at vi kan etablere et godt tilbud fra høsten 2020. Tanken bak dette er å gi barn og unge med interesse for dataspill et organisert tilbud som kombinerer fysisk aktivitet og sosialt samvær med utvikling innenfor dataspill. På sikt er det en målsetning at de som ønsker det, kan konkurrere mot andre klubber på Østlandet.

Treningene vil foregå på fredager i tidsrommet 18.00-21.00. Det vil være en kombinasjon av fysisk aktivitet i sal (som fokuserer på samarbeid, tillitt og glede), opplæring/veiledning i utvalgte dataspill og frispilling/konkurransespilling.

Vi starter i det små med en liten spillergruppe
Vi ønsker at de som blir med i piloten, har engasjerte foreldre som er innstilt på å gjøre en innsats for å få et tilbud på beina. Barn som har foreldre med gaming-bakgrunn, teknisk kompetanse og/eller et ønske om å bidra med sosiale aktiviteter, vil bli prioritert i en utvelgelse av deltakere til piloten.

Opplegget er ikke helt klart ennå, og vi ser fram til å utvikle dette videre sammen med engasjerte foreldre og andre ressurspersoner som vil være med på å forme tilbudet.

Forutsetninger for å bli plukket ut:

- Deltakerne må være født i 2005-2010

- Deltakerne må kunne stille med egen PC

- Foreldre til deltakerne må være innstilt på å bidra inn i piloten

- Deltakerne må melde seg inn i Nordstrand IF hvis de ikke er medlemmer fra før (500 kroner i medlemsavgift)

Vi er også interessert i å komme i kontakt med andre som har lyst til å bidra i oppstarten, uavhengig av om man har barn som ønsker å delta eller ikke. Kanskje har du faglig kompetanse som du ønsker å dele, kanskje har du lyst til å sponse dette nye og spennende tilbudet, eller kanskje du rett og slett bare ønsker å gjøre en forskjell for barn som ikke har et fritidstilbud som passer dem pr. i dag? Ikke nøl med å ta kontakt.

For mer informasjon og/eller tilgang til søknadsskjema, kontakt Siri Lader Bruhn på [email protected]

Det vil bli et planleggingsmøte i løpet av november!

Vi gleder oss og håper å høre fra deg!