Ny spennende trenersignering for klubben!

Sist oppdatert 19.11.2021 kl.16.13

Tidligere Moldespiller Madiou Konate er ny spillerutvikler

Ny spennende trenersignering for klubben!

Nordstrand IF har den store gleden av å presentere en ny spillerutvikler i klubben.

Den tidligere Moldespilleren Madiou Konate har signert for oss for kommende sesong.

Madiou skal være tilknyttet junior herrelaget som assistenttrener. Her vil han gå inn sammen med Simon Hansen og Kristian Gjerstadberget.

I tillegg skal han ha ansvaret for spillerutviklingen nedover i klubben. Hans fokus vil være på ungdomsfotballen.

Siste oppgaven Madiou skal ta på seg er skadeforebyggende arbeid i fotballen. Her vil han rulle ut hvordan vi som klubb skal forbedre vårt skadeforebyggende arbeid fremover.

Madiou er fra Senegal, men har tilbrakt sine voksne år som proffspiller i blant annet Egypt, Syria, Saudi-Arabia og Molde. Han er serievinner med Molde fra 2007-sesongen.

Madiou Konate er UEFA-B trener, og har blant annet jobbet i Viking, Strømmen og Skeid før han nå setter fot hos oss. Ved siden av coachingen jobber Madiou for NISO med ansvaret for å følge opp utenlandske proffspillere i Norge.

Vi er utrolig glade for signeringen, og ser virkelig frem til å dele fotballhverdagen vår med Madiou. Velkommen!