Lars Bache takker for seg etter seks år som juniortrener

Sist oppdatert 20.09.2019 kl.1.02

Lars Bache har valgt å gi seg som juniortrener etter seks svært innholdsrike år. Hans trofaste og godt likte assistent, Jørgen Berg, har også valgt å tre av. Nordstrand IF ønsker å takke begge for innsatsen med noen tilbakeblikk.

Lars Bache takker for seg etter seks år som juniortrener

Junior 1 har gledet mange store og små på Niffen med seire mot topplag i Norge de siste par årene. Da Lars startet som trener i klubben i 2013 var dette langt fra en selvfølgelighet. En gjeng 96- og 97-gutter som på den tiden var 17 og 16 år unge sa seg villige til å legge ned innsatsen til et elitelag, i 1. divisjon. Her ble treningskulturen som har kjennetegnet juniorene lagt. Guttene stod på, trente godt, hadde det gøy og vant fotballkamper. Dessverre ikke nok kamper til å rykke opp, men 2. plass, poenget bak Lyn, var ingen dårlig prestasjon.

En svært ung Magnus Aaløkken som underårig i treningskamp i Tyrkia. Senere ble han toppskårer i Interkrets to år på rad. Yngvar Bonde (bak) og Petter Kristiansen (til høyre) var også unge for snart 6 år siden.

Sesongen etter var de hardtarbeidende guttene et år mer rutinerte og feide gjennom 1.divisjon, 16 poeng foran KFUM. Med det sikret Nordstrand seg en plass i Interkrets.

Opprykk høsten 2015: Nordstrand er klare for Interkrets.

Laget bet godt fra seg i Interkrets og tok 35 poeng i sin første sesong. Grunnet omlegging av seriesystemet havnet man dessverre i Interkrets B.

Der skulle Lars og Jørgen sine gutter få sin revansje mot Lyn. Denne gangen var det Nordstrand som havnet poenget foran og rykket opp til Interkrets A.

Klart for straffesparkkonkurranse på Aker Stadion mot Molde i NM i den historiske 2018-sesongen.

I konkurranse med Vålerenga, Stabæk, Sarpsborg 08, HamKam, Lillestrøm, Follo og Bærum var det våre gutter som mot alle odds viste seg som det beste laget. Resultatet ble et historisk Interkretsgull.

Rune Jarstein delte ut gullmedaljer og pokal for seieren i Interkrets 2018 på banketten i Berlin.

Den solide stammen med 99-spillere gikk inn i seniorfotballen, men det nye, unge laget gjør sakene sine godt i årets Interkretsserie. Laget ligger i skrivende stund midt på tabellen, og store og små møter fortsatt opp på Niffen for å se på med begeistring. Mye av dette skyldes kulturen som ble lagt da Lars startet jobben for seks år siden. Denne kulturen har også sørget for lokale spillere videre opp til A-laget og toppfotballen generelt. Noen har til og med blitt så gode at Eliteserieklubbene har banket på vår dør. Aller viktigst har det likevel vært for disse ungdommene å ha et trygt sted å bli voksne, noe Lars alltid har hatt fokus på.

Tusen takk for innsatsen, Lars! NIF ønsker deg alt vel i fremtiden.

Lars Bache har kun to kamper igjen som juniortrener i NIF, borte mot Sarpsborg 08 og hjemme mot Vålerenga.