Lansering av ny Sportsplan

Sist oppdatert 01.03.2019 kl.14.26

Storstua var fylt med barnetrenere, ungdomstrenere, ansatte og frivillige i styret og Sportslig Utvalg ved lanseringen av Sportsplanen for Nordstrand fotball.

Lansering av ny Sportsplan
Atle Thorsell, leder av Sportslig Utvalg, ønsket velkommen.

En god gjeng var samlet ved lansering av den reviderte Sportsplanen der vi hygget oss med pizza, brus og gode historier. Felles for alle - et brennende engasjement for Nordstrand fotball.

Gledelig med så godt oppmøte
Sportsplanen skal gi retning til vår daglige aktivitet fra barna starter i 5-årsalderen, til de forhåpentligvis fortsatt spiller fotball som ungdommer og godt voksne. Det var derfor ekstremt gøy at så mange møtte opp og viste sin interesse.

Et innholdsrikt program
Atle, leder for Sportslig Utvalg, innledet møtet med å fortelle om den gode jobben som gjøres av alle våre trenere og fortalte om litt av arbeidet som lå bak den nye Sportsplanen. Videre gjorde Simon rede for hvordan Sportsplanen kan brukes som en utviklingstrapp for våre yngste kull. Madeleine og Anders tok over stafettpinnen og pratet om utviklingen på jentesiden, alt det positive som skjer og noen av utfordringene man møter. Sist ut før pizzapausen var Thor Einar og Lars. De fortalte om det spennende fjoråret for juniorlaget som vant Interkrets A.

Thomas Holm om A-laget
Etter pausen beskrev Thomas fjorårssesongen for A-laget som vant sin avdeling i 4. divisjon med minst mulig margin og dermed rykket opp til 3. divisjon. Han fortalte også om hvordan det jobbes for å forberede våre unge voksne på den tøffe sesongen som kommer og delte tanker om hvordan A-laget kan jobbe tettere som forbilder for de yngre spillerne i klubben.

Av–og–til
Vi var så heldige å få besøk av Randi Hagen Eriksrud fra alkovettorganisasjonen Av–og–til. Hun avsluttet kvelden med å sette lys på idrettens rolle som et inkluderende fristed for barn og ungdom som ikke har det så greit hjemme. Randis oppfordring til oss alle var å ha et ekstra våkent øye og tørre å spørre om hvordan det går. Det er flere som sliter enn man tror – og de er eksperter på å gjemme det. Vi takker Randi for et inspirerende og viktig innlegg!

På nett og papir
Sportsplanen er tilgjengelig her på hjemmesiden; se Sportsplanen i menyen og i papirform hos Administrasjonen. Les den med snille briller, bruk den aktivt og diskuter dens innhold med hverandre.

sportsplan-forside_2019_

sportsplan-lansering_simo_2019

Simon snakket om de aller yngste.

sportsplan-lansering_madeleine-2019

Madeleie og Anders presenterte en meget aktiv jentegruppe.

Takk for oppmøte alle sammen!

Med sportslig hilsen Nordstrand Fotball