Jarstein delte ut Interkrets-gullet

Publisert 10.11.2018 kl.15.28

Junior Elite feiret i tre dager til ende i Berlin. Og til slutt kom Bundesligas beste spiller og delte ut pokalen og gullmedaljene.

Jarstein delte ut Interkrets-gullet
Rune Jarstein med Nordstrand-skjerf og datteren hans overrasket juniorgutta med å dukke opp på festen med gullmedaljene og pokalen som lagkaptein Jacob Stubberud har et godt tak i.

Det manglet bare seks dager på at gullsesongen skulle runde et helt år. 10. november i fjor startet Junior Elite å trene og mer enn 200 treninger senere, 4. november i år, ble punktum satt da gullmedaljene for seieren i Interkrets A hang rundt halsen.

Etter fotballkamp på Olympiastadion, ishockeykamp i Mercedes Benz Arena og en historietime på Berlinmuren, var det klart for høydepunktet søndag kveld. På festmiddagen kom landslagskeeper Rune Jarstein med den store pokalen fotballkretsene Akershus, Oslo, Østfold og Indre Østland har satt opp - og datteren Line kom bærende på de flotte gullmedaljene som gutta får til odel og eie. Det ble et stolt øyeblikk da spilleren som topper Kickers spillerbørs for Bundesliga overrakte det synlige beviset.

Bildet vitner vel om et lag struttende av glede over prestasjonene de har oppnådd denne sesongen.

Følgende 23 spillere kan for all fremtid si at de vant Norges beste juniorserie for Nordstrand IF i 2018: Vemund Gulbrandsen, Andreas Amundsen, Sander Sønsterud, Amin Asskali, David Andersen, Jacob Stubberud, Mathias Jensrud, Stian Andersen, Mikkel Breen, Per Stenseth, Subhan Shakoor, Fouad Chemlal, Aleksander Berg, Rasmus Eggen Vinge, Fredrik Hægermark, Henrik Tangen, Tormod Simonsen, Marius Johnsrud, Bjørn Martin Kristensen, Tage Haukeberg, Erling Fjelstad, Younes Amer, Christian Njøten.

Årets spiller

Det er først og fremst et Lag - med stor L - som har fungert som et maskineri hele sesongen.

- Jeg kan ikke forestille meg noe annet lag med så godt humør og så godt samhold, miljøet vårt er unikt og kulturen i dette laget er fabelaktig, og jeg tror det er den viktigste grunnen til at gutta klarer det kunstykket å overraske alle med dette seriegullet, sier trener Lars Bache.

Medtrenerne Jørgen Berg og Dan Tapus, og laglederkorpset Nils Haukeberg, Rune Vinge og Kristian Berg, skal også få stor ros for stort bidrag til dette miljøet. Her går alle mann virkelig en meter lenger enn de får betalt for. Juniorlaget ønsker også å rette en stor og ektefølt takk til en rekke mennesker i og rundt klubben og laget som har vært positive støttespillere og heiet fram gutta gjennom en lang sesong, faktisk gjennom mange år.

Men også i lagidretten fotball er det rom for utmerkelser til enkeltspillere. I Berlin fikk også disse sine pokaler.

Younes Amer (17) ble toppskårer i hele Interkrets med sine 9 mål på 14 kamper. Han spilte 13 av de. I tillegg huskes vel Younes fra i år som 4-målsskårer da Tromsø ble slått i NM-kampen på Niffen med 5-4 etter ekstraomganger.

Sander Sønsterud (17) fikk prisen som Årets unge spiller. Den deles ut til en underårig guttespiller eller en førsteårs juniorspiller. Sander presterte en uslåelig rekord. Han har spilt alle kampene. Og han har vært på alle treningene! 203 av 203 er utrolig. Og det skal legges til at han i tillegg trener tre ganger i uka på skolen, spilte Norway Cup og kom til finalen med Jr3, og spør til stadighet om å få spille jr2-kamper.

Spillerne får også selv velge sin Spillernes spiller. På tredjeplass i avstemmingen kom Tage Haukeberg (18), den tøffeste gutten i klassen og visekaptein på laget. Sander Sønsterud ble nummer 2. Og aller flest stemmer fikk lagkaptein Jacob Stubberud (19).

Til slutt ble den gjeveste prisen delt ut. Og det var svært fortjent og gøy å kunne gi pokalen som Årets spiller denne sesongen til Jacob Stubberud. Lagkapteinen vår har jobbet seriøst i mange år og gått gradene fra reserve på guttelaget til fast på guttelaget, via den tøffe førstesesongen på junior, til å være støttespiller og visekaptein i fjor - til i 2018 å være lederskikkelsen både på og utenfor banen. Da mange av de eldste forsvant i sommer, sto Jacob bare enda mer fram. Og han var utvilsomt den aller beste i 2018.

Klubben gratulerer med en fantastisk sesong!