Fjerde strake seier for A-laget

Publisert 23.09.2019 kl.13.06

A-laget slo Herd 2-1 i solskinnet på Niffen lørdag formiddag

Fjerde strake seier for A-laget
A-laget kunne juble over nok en seier

Oppturen i Norsk Tipping-ligaen fortsetter for Niffens beste menn. Lørdag ble Herd slått 2-1.

Kampen ble utsatt i 20 minutter grunnet en misforståelse med draktfarger, noe som gjorde at Nordstrand måtte spille i bortedrakter. Da dommeren omsider blåste i gang kampen var det Herd som viste seg friskest. Etter 27 spilte minutter satte de inn 0-1 etter et langt innkast. Selv om NIF hadde et overtak i både spill og sjanser stod stillingen seg til pause.
Overtaket var enda større etter pause, men målene lot vente på seg. Etter et massivt trykk mot Herds mål satt den endelig etter 67 minutter. Toppskårer Markus Woldsund stusset inn utlikningen over en utrusende keeper. Kun tre minutter senere ble Woldsund matchvinner da han igjen bruket hodet, denne gangen etter en presist slått corner fra Petter Nyhus. Speaker annonserte nok en fortjent bestemannspris til vår kaptein Woldsund.

Flere mål ble det ikke. A-laget tok dermed sin fjerde strake seier og er fortsatt ubeseiret etter sommeren. Til helgen venter en tur til tabellnabo Spjelkavik. Med seier der vil vi overta fjerdeplassen.

Neste hjemmekamp er mot Træff 5. oktober kl. 13:00. Vi håper flest mulig møter opp og heier frem til ny seier!