Fikk en midt i fleisen

Publisert 28.06.2019 kl.22.02

(Sogndal-Nordstrand 6-0) Alt gikk galt for juniorgutta i NM-kampen. Nå er det sommerferie.

Fikk en midt i fleisen
Paradoksalt nok gjorde midtstopper Erling Fjelstad en god kamp tross seks baklengs.

Murphys lov - det som kan gå galt, vil gå galt - gjaldt for juniorlaget i det drømmen om et nytt NM-eventyr ettertrykkelig ble knust på Fosshaugane. Til slutt sto det ydmykende 6-0 på tavla.

Regjerende Norgesmester Sogndal sendte nok avgårde et skremmeskudd til alle andre om at de også i år har planer om å komme langt. Og det var våre gutter det gikk ut over.

Nå skal det sies at Nordstrand-gutta aldri helt fikk sjansen til å lage kamp. Og til slutt var det bare om å gjøre å få avsluttet marerittkampen.

Det var en lovende første halvtime gutta våre gjorde. Sogndal-spiss Akor Adams ble meget godt tatt vare på av midtstopperparet vårt. Og i motsatt ende var det Nordstrand-gutta som fikk kampens to første ordentlig sjanser. Men etter 32 minutter kom en skåring ut av ingenting da et langt oppspill havnet i bakrommet vårt, og ballen lå i kassa etter klabb og babb der målvakt Andreas Amundsen og Sogndal-angriperen nådde ballen helt likt. Til slutt ble den trillet i nettet.

Nordstrand-gutta hadde tenkt å gå til pause på 0-1 vel vitende om at dette var full mulig. Men på omgangens aller siste spark, det vi si nikk, satt 2-0 på en dødball slått inn i feltet, att på til i en situasjon der bortelaget mente at det slett ikke burde vært frispark i det hele tatt. En kjip skåring å gå i garderoben med.

Stemningen var likevel optimistisk. Dette var mulig. Men da Sander Sønsterud nydelig nikket inn en helt ufarlig situasjon i eget nett i starten av andre omgang, gikk luften ut av Nordstrand. Ballen skulle nikkes inn til målvakt Andreas, men kommunikasjonen dem i mellom var ikke spesielt imponerende, og et absurd selvmål var et faktum.

Nordstrand forsøkte å late som det ikke var over, men det var det. Og et Sogndal med trygghet og selvtillit fikk lage ytterligere tre mål mot slutten av kampen.

Nå samles juniorgutta til en siste trening fredag, dropper kampanalysen, men har fokus på å ha en fin sommerferie. Vårsesongen har vært fin, selv om avslutningen av den ble veldig vond.

Takk til alle som følger oss, vi ønsker dere en riktig god sommer!