Det nærmer seg fotballsesong

Publisert 03.03.2022 kl.16.33

Februar er blitt til mars, og våren har allerede begynt å melde sin ankomst - og vi kan skilte med tidenes tidligste start for vårklargjøring av fotballbanene.

Det nærmer seg fotballsesong

Allerede i slutten av februar var vi i gang med å samle opp gummigranulat rundt på anlegget etter vinterens måking av banene, og i dag satte vi i gang med å rense og legge granulatet tilbake på banene. Dette er den tidligste starten på vårklargjøring for oss i Nordstrand.

I dag gjennomførte også Nordseter skole sin årlige solidaritetsdag, og vi fikk gleden av å ha tre arbeidsomme jenter på jobb hos oss. Denne dagen går ut på at elevene bytter ut skoledagen med en betalt arbeidsdag. Elevene donerer et dagsarbeid til et solidaritetsprosjekt, og årets aksjon går til inntekt for Flyktninghjelpen, et prosjekt som er høyaktuelt i disse dager, og som vi i Nordstrand IF helt klart støtter oppunder.

Nora, Mina og Mira er kjente fjes for det håndballglade Nordstrandspublikummet. Til daglig er de elever ved Nordseter skole, håndballspillere på vårt gode jenter 2006 lag, og i dag har de gjort en innsats for å bedre forholdene for alle klubbens fotballspillere.

Utstyrt med rive, kost, spade, løvblåser og ikke minst en god porsjon arbeidslyst og pågangsmot, gikk jentene i gang med å samlet opp mengdene med gummigranulat som har fulgt med snøen ved brøyting av fotballbanene i vinter. Granulatet ble samlet i hauger og sekker, før det ble fylt opp i rensetrommel, og Ken bistod med utkjøring.

granulat2022_sekk

Dette er et viktig arbeid for å bedre spilleforhold på fotballbanene, og ikke minst er det viktig å fjerne granulatet fra snøen slik at vi får en god smelting. Dette er et tidkrevende arbeid, men med den starten vi har fått nå, så er det jo håp om at vi kan bli ferdige med dette arbeidet tidligere enn før.

granulat2022_jentene

Takk for innsatsen i dag Mira, Mina og Nora og lykke til med resten av håndballsesongen.

Forhåpentligvis er våren kommet for å bli, slik at vi kan fortsette dette arbeidet fremover, og sørge for bedre og bedre fotballbaner uke for uke.