Berget poeng mot VIF

Publisert 22.06.2019 kl.20.13

(Vålerenga-Nordstrand 3-3) Junior Elite fikk med seg et poeng borte mot Vålerenga, med utlikning ett minutt før slutt og redning på strek på overtid.

Berget poeng mot VIF

Amin Asskali reddet poeng for Nordstrand-gutta da han pent satte 3-3 i åpent mål fra 25 meter, etter at Bjørn Martin Kristensen presset VIF-målvakten til et svakt utspill.

3-3 tyder på nettopp hva kampen på Valle var, to lag som ikke helt hadde kontroll. Og selv med utlikningen minuttet før slutt var det på ingen måte over. Et vaklende Nordstrand ble reddet av Erling Fjelstads heroiske inngripen på egen strek på overtid. En fin siste serieinnsats før sommerferien fra midtstopperen som har hatt en flott vårsesong. Det hadde vært surt om det hele hadde røket der.

Det var imidlertid unge Sverre Sandal som startet målshowet på Valle. Han har hatt flere fine innhopp hittil, og borte mot Vålerenga ventet det for første gang en startplass på 03-gutten. Og det tok ikke mer enn 8 minutter før Sverre satte 1-0 til gjestene, glimrende assistert av Amin Asskali.

Mot slutten av omgangen gikk imidlertid mye på tverke for våre gutter. Hjemmelaget fikk altfor lett spillerom etter drøye halvtimen og utlikningen var et faktum. Så gikk rullegardinen ned for Nordstrand-forsvaret i minuttene før pustepause. Det ble 2-1 på en overmodig frispilling i eget felt etter 44, og Vålerenga rakk å sende Nordstrand ekstra sure i garderoben med enda en altfor enkel goal før pausesignalet gikk.

Begge lag gikk nok av banen med en følelse av at dette ikke var årets beste kamp. Men våre gutter skal være stolte av moralen i laget, og fornøyde med at vi klarte å hente dette opp til en uavgjort når det var som det var. Det var lagkaptein Tage Haukeberg som satte den viktige 2-3 reduseringen i de tjue minuttene han spilte, like etter at han entret banen, med en styring av et volleyskudd Rasmus Eggen Vinge sendte avgårde mot mål.

Det er også verdt å merke seg at dette var det yngste laget et noe skadeplaget Nordstrand har sendt på banen i en Interkrets A-kamp noen gang, og det var første gang juniorgutta fikk med seg poeng fra en bortekamp mot Vålerenga.

En uke hardt arbeid gjenstår før sommerferien. På torsdag er det langtur, da regjerende Norgesmester Sogndal tar i mot våre beste gutter til cupdrama på Fosshaugane.