16 poeng er mer enn godkjent!

Publisert 12.07.2019 kl.17.50

Til tross for å ha bli tippet nord og ned av de såkalte ekspertene har A-lags gutta slått bra ifra seg og vist at de har noe å gjøre på dette nivået.

16 poeng er mer enn godkjent!
Foto: Øivind Breen

Vi har for første gang i historien spilt i toppfotballen, nivået er noe helt annet enn 4. divisjon, eller gamle 3. divisjon. Ved halvspilt sesong ligger vi midt på tabellen med 16 poeng.

Hardt arbeid
Bak resultatene ligger det ekstremt mange treninger, kulturen er total forandret. Å gå fra 2-3 økter i uken til 5-6 økter i uken pluss kamp merkes på tempoet og kvaliteten i øktene. Denne treningskulturen vil vedvare på A-laget uavhengig av divisjon. I tillegg har vi unngått skader fordi gutta er i mye bedre form. Siden oppkjøringen 4. januar har vi etter dagens trening hatt hele 95 økter.

Etterlengtet ferie
Vi har merket at gutta har vært mentalt slitne de siste ukene da vi holder på helt til 14. juli med siste seriekamp før ferien mot Lørenskog på Niffen. Etter det får gutta en etterlengtet ferie med treningsprogram før vi møtes for å ta fatt på høstsesongen.

Interessen i våres har vært unik, det har aldri vært 150 tilskuere i snitt på kampene våre. Det kommer nok av en snittalder på under 21 år og stort sett lokale gutter. Fremtiden ser lys ut for klubben. Det finnes mange spennende talenter nedover i de yngre kullene som vi garantert vil få se på A-laget vårt om ikke lenge.

Tabellen

Vi ønsker alle våre supporterere og sponsorer en riktig god sommerferie, og håper at vi ser deg på kamp igjen i høst.

Og vi ser deg gjerne på kamp allerede på søndag også!

kampplakater_tv-skjerm_lorenskog