Ta kontakt hvis du er født i 2000 eller 2001 og ønsker å prøvetrene med oss!

Bringserien 2017

Sist oppdatert 14.08.2016 kl.11.29

Vi har som mål for Jenter 16 å kvalifisere oss for Bringserien.

Bringserien 2017

Bringserien i 2017 er den ellevte utgaven av serien. Serien administreres av NHF Region Øst og arrangeres fra januar til mai.

Kvalifisering
Lagene kvalifiserer seg via Regionsserien nivå 1 i første del av sesongen, september-desember 2016. Hver region har et gitt antall plasser til Bringserien. Region Øst har 11 jentelag. Regionsserien har 4 avdelinger i nivå1 og de to beste lagene fra hver avdeling er direkte kvalifisert. I tillegg blir det en ekstra kvalifisering blant de fire treerne om de tre siste plassene. Hvilke lag som er klare for Bringserien må være klart senest søndag 11. desember 2016.

For jentene er det 4 avdelinger med 12 lag i de 4 innledende rundene. 12 lag går deretter til nasjonalt sluttspill.

Spilledatoer 2017:
1.runde 21-22. januar
2.runde 11-12. februar
3.runde 04-05. mars
4.runde 31-02. april
Nasjonalt sluttspill i Fredrikstad; 28-30. april 2017

Litt av hvert:
- En spiller som har deltatt for en klubb i Regionsserien før jul, kan ikke delta for annen klubb i Bringserien etter jul.
- Alle lag som spiller i Bring etter jul, skal også delta i regional serie etter jul.
- Bring- og LERØYserien spilles parallelt etter jul, og en spiller kan ikke delta i begge serier samme helg.
- Avdelingene i Bring settes sammen på bakgrunn av nivå og geografi.
- Det er tillatt å bruke inntil 14 spillere til hver kamp, spilletid 2x25 min, ballstørrelse 2.

Kostnad:
Man må regne med at det koster ca. kr 10.000,- pr spiller, hvis man kvalifiserer seg.

Grunnen til det er at dette er et Norgesmesterskap, dvs at det blir arrangert kamper over hele landet som inkl. reiser og overnatting (fly/buss/hotell/kost), for hvert enkelt lag.

Ytterligere informasjon

Se også Bringserien i menyen