Godt nytt år!

Publisert 04.05.2015 kl.14.43

Vår første cup!

Den største idrettsgleden siden ballen ble rund

Vi fikk i formiddag en epost fra håndballforbundets observatør, som ikke har sett så mye idrettsglede siden ballen ble rund. Og det er lenge siden.

Jentene hadde ikke spilt en eneste kamp før. De fikk drakter for første gang, dommerne blåste i flyta og så var det den grå streken da. På rett side, i både forsvar og angrep.

Opp med henda i forsvar, skyve fra side til side, la ballen gå i angrep, skyt når du har muligheten.

Mange beskjeder, nye utfordringer.

Hva så?

Dette var jo ikke noe å være redd for. Jentene var strålende fra første sekund, og lagde håndballfest i Nordstrandhallen. Vi har trent på kampspill, men de overbeviste da de for første gang sto ansikt til ansikt med motstandere.

«Vi er hvite, hvite er blå. Vi er ikke til å slå,» sang jentene, så det ristet i den gamle sementen på Niffen.

Gratulerer alle sammen, med en fantastisk gjennomført debutcup!