PW - 2018 - Sosial og god start på Cup sesongen (1/8 dels finale)

Publisert 25.03.2018 kl.13.56

NB02 reiste til Larvik med en ny og spennende lag sammensetting. Flere spillere var ute med skader, som gjorde plass for nye spillere på laget. Og de misbrukte ikke sin spilletid!

PW - 2018 - Sosial og god start på Cup sesongen (1/8 dels finale)
Foto: Stavernhallen, der alle gruppespill kampene ble spilt på lørdag

Nordstrand slapp fredagskamp og startet med puljespillet på lørdag morgen klokken 09.30. Det ble to kamper mot Gjøvik og Kolbotn for å spille seg inn som lag, med periodevis sterke prestasjoner. Siste kampen var mot puljevinner Konnerud, som jentene slo 10-6 etter godt lagspill framover og sterkt samarbeid mellom forsvar og keepere.

Finaledagen søndag startet tidlig mot Kjelsås, men også de fikk merke at NIF har fått med seg en ny høyreist skytter på laget, enda en lettbent og skuddfarlig midt back steppet inn fra ving posisjon, og en gjennombruddsvillig kant. Ble seier 15-9, og veien videre til 1/16 dels finale mot Haslum var sikret. Kombinasjonen med etablerte spillere som sjelden skuffer, og jenter som har spilt på seg selvtillitt gjennom sesongen på nivå 2 og 01-2 ble dynamitt.

i 1/16 kampen mot Haslum så spilte NIF bedre enn haslum gjennom hele kampen. Det ble en tett kamp, men NIF vant fortjent 7-5.

1/8 finalen så møtte NIf et lag de tidligere har slått i serien, Lørenskog. Etter 2 jevne kamper med lite hvile imellom, så endte det med et tap 13-10.

Gratulerer så masse med en flott gjennomført cup.