Innskyting PW 2018

Sist oppdatert 01.05.2018 kl.22.04

Solen er på vei fram igjen og det betyr starten på en begivenhetsrik vår med Cup spill.

Innskyting PW 2018
Foto: Tiril Rosenberg

En spennende og erfaringsfull håndballsesong begynner å gå mot slutten. Men en avslutning er alltid begynnelsen på noe nytt. Nif Jenter 2002 vil kunne se fram imot både PW, Kolbotn Cup, Fredrikstadcup og Partille Cup de neste månedene. Jentene ser ut til å ha prikket inn formen med 2 seiere i de siste kampene i A-sluttspillet. 2002 lag 2 ligger helt oppe i toppen i sin serie og kan se fram til spennende sluttspillkamper.

Dette er kampoppsettet i PW der alle innledende kamper går i Stavern Hallen, rett i nærheten av der jentene skal bo. Les også kampreglementet fra Cupen under:

PW 2018 regler:

1. Spilletiden er 2×13 min (1 min. pause)
    1. Ingen Timeout
    2. Ved uavgjort kamp i sluttspillet, spilles det «sudden death»
  2. Finalene i sluttspillet spilles over 2×15
    1. Det er tillatt med bare én lagstimeout til hvert lag i hver finalekamp
    2. Uavgjort finaler spilles videre med én ekstraomgang av 5 minutter. Er resultatet fortsatt uavgjort, spilles det «sudden death»
  3. Det er bare tillatt å benytte seg av 14 spillere pr. kamp, men laget kan ha ubegrenset antall spillere i troppen. I finalen er det 14 spillere og to ledere som premieres.
  4. Spillere som får direkte rødt kortstå over lagets neste kamp i turneringen. Dette gjelder også trenere/lagledere.